leren praten

hallo, ik heb twee jongens (4, en 20 mnd), nu vragen een heleboel mensen of de jongste al praat, ik kan me niet herinneren wanneer de oudste leerde praten, toch lees ik veel voor, en praat veel met de jongste, maar hij kan zich precies duidelijk maken wat hij wiL!
 
Hallo,

Een kennis van mij heeft ook kinderen met een leeftijdsverschil van 2-3 jaar. De jongste is erg 'lui'. Lijkt te denken: zij doen het allemaal wel voor me. Hij kon pas heel laat zitten, kroop nog niet toen andere kindjes van zijn leeftijd  al lang bijna gingen staan en ook praten kwam later. Juist omdat iedereen hem toch wel begreep. Succes ermee, het zal allemaal vast wel komen hoor!

Groet,

Anouk
 

Hallo,
Dit probleem ken ik. Onze dochter is 21 maanden en praat ook nog niet echt.
De oudste bijna 4 praatte op die lft. veel meer. Die zei met anderhalf al pappa, mamma, oma, opa, auto, koe dat soort woordjes. De jongste zegt wel al een poos pappa en mamma maar verder ook niks. Het begint dan nu eindelijk te komen woordjes zoals opa en oma, auto en ze zegt elke keer kijk kijk daar en dan wijst ze naar dingen. En vanmorgen was ze in een boekje aan het kijken en daar stond een eendje in en opeens zei ze kaak kaak. Nou, dat lijkt er toch al een beetje op. Zij liep met 10 maanden al en ja, je kunt ook niet overal even snel in zijn. Ik denk dat het ook wel komt door dat ze de jongste is ze gilt een keer en iedereen weet wel wat ze bedoelt. Tegen haar broer vooral dan staat ze voor hem heel kattig te gillen als ze iets wil en dan geeft hij haar wel wat ze wil.
Groetjes,
Rosaly
 
Terug
Bovenaan