Leren slapen

Mijn dochtertje van 4 maanden slaapt heel slecht. Ik heb het gevoel dat ik de hele nacht bezig ben haar speentje in haar mond te proppen zodat ze weer gaat slapen. Dit is dan soms maar voor een half uurtje. Voorheen sliep ze wel tot een uur of 5/6 en viel dan ook zonder speen in slaap.

Nu vertelde iemand mij dat ze weer moet leren dat niet om de haverklap die speen in haar mond gestopt wordt. Oftewel haar gewoon in bed leggen na de laatste voeding van 23.00 uur en haar maar laten gaan. Na een paar dagen zou er dan een nieuw ritme ontstaan en zou ze weer beter gaan slapen omdat ze nu gewend is dat wij elke keer die speen terug doen. Gegarandeerd dat ze met 3/4 dagen om is.

Hebben jullie hier ervaring mee? Want ik heb er best moeite mee om haar dan de hele tijd te laten liggen huilen, maar zo gaat het ook niet meer. Ik ben gewoon hondsmoe.
 
Hoi,

Vervelend zeg voor je! Sliep ze altijd al slecht of is het iets van de laatste tijd?? Bij ons ging het ventje na 6 weken ineens heel slecht slapen! Hij sliep per dag ong een uur of 6 in totaal. Doodmoe werden we ervan. Ik had op het kdv waar ik werkte al veel gehoord over inbakeren. Je moet daarbij ook een strak ritme aanhouden, van slapen, eten, verschonen, even spelen, weer slapen. In het begin is het brullen geblazen!! Maar nu slaapt ons mannie super! En heeft helemaal geen speen meer nodig!
meer hierover vind je op www.debakermat.nl
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!!!
 
Terug
Bovenaan