Leren speelgoed delen... oei..

Hallo Allemaal!

Mijn dochter is van 27 Jan 2009 en mijn zoontje van 20 Maart 2010. Wel geteld schelen ze 1 jaar en 7 weken. Bob is nu 7 mnd en begint te tijgeren en rollen door de kamer. Ook kan hij nu zelfstandig zitten. Of te wel, hij begint actiever deel te nemen aan het gezin en aan het spelen. Ook met mijn dochter haar speelgoed! Nu deelt mijn dochter op het kinderdagverblijf ook speelgoed met anderen kinderen dus ze kent het wel. Echter dat haar dit thuis nu ook nog overkomt is wel even wennen! Anna spelen, roept ze als Bob haar speelgoed vast heeft en dan dreigt ze het af te pakken. Gelukkig snapt ze wel dat dit niet mag en ze doet het dan ook niet. Wel gaat ze er met een pruil lip naast zitten en wachten tot Bob het los laat, zodra hij dit
doet dan grijpt ze het stuk speelgoed gelijk vast! Ha ha!! Mijn moeder hart breekt wel een klein beetje als ik Anna haar pruil lipje zie...

Zijn er meer moeders met de kindjes zo dicht op elkaar en hoe vinden jullie dat???

Groetjes!

Hoi hoi,

ook mijn kids zitten kort op elkaar. Tijn is van 14 januari 2009, Wout van 12 april 2010. Net geen 15 maanden dus. Wout zit nog niet maar begint wel flink te rollen en pakt alles. Tijn wil gelukkig meestal wel graag delen en anders zeggen we hem dat hij iets voor Wout uit de box moet gaan halen. Dat doet ie dan braaf... Wout is echter niet zo makkelijk. Tijn heeft die auto? Die wil ik ook ! Krijsen joh! Ik denk dat ik met hem dus meer te stellen krijg. Ben ook wel heel benieuwd hoe ze strakjes met elkaar omgaan. Tijn is best lief, meegaand, Wout dus niet...
Wat ik wel moeilijk vind is dat Wout nu vaak door de onbeholpenheid van Tijn het onderspit delft. Tijn knuffelt hem letterlijk plat, gaat erbovenop staan en trekt zijn hoofd alle kanten op om maar te kunnen kussen (van die heerlijke tongzoenen)
Maar meestal zijn ze heel erg lief met elkaar enne... je moet maar denken: het is een fase en een mooier cadeau dan een broertje of zusje kun je naar mijn mening een kind niet geven!

groetjes Natasja

Hier zitten de boys erg kort op elkaar (maar ja het is dan ook een tweeling) hier is het ook vaak een strijd met speelgoed. We hebben niet van alles 2, want dat heeft geen zin, want wat de 1 heeft wil de ander ook, ookal hebben we nog precies de zelfde in de aanbieding. Vaak laat ik het ze zelf uitzoeken, maar als het te erg wordt grijp ik in. Met name Joshua (oudste) heeft vaak de neiging om dingetjes af te pakken als Aäron leuk aan het spelen is. Gelukkig is Aäron niet de moeilijkste en pakt vaak wel wat anders.

Groetjes.

Thomas liet naar mijn idee altijd zijn speelgoed afpakken door zijn ouder nichtje, om dan op zoek te gaan naar iets anders. Totdat het echt iets is waar hij mee MOET spelen, van de zomer had hij ruzie met een vriendje van een jaar ouder over en pannendeksel, de een trok gilde nog harder dan de ander dat had ik nooit voor mogelijk gehouden en heb ze nadat de zaak bijna escaleerde (pollepel in het jongetjes hand zwaaide al heen en weer) maar uit elkaar gehaalt.
Laatst ook op de creche dat hij een kindje niet met de little people liet spelen, "van mij" "van mij" zei hij boos en pakte alles wat ze wilde pakken uit haar handje.
Het lijkt gewoon een fase die bij de leeftijd hoort, het samen spelen en speelgoed delen wordt nog niet begrepen. Bij ons thuis is tenslotte alles nog van Thomas en als er een vriendje op visite is is het allemaal geen probleem die gaan weer weg.

Hoe hij ermee om zal gaan als er nog een broertje/zusje bij komt...ik denk dat hij daarvoor nu best een moeilijke leeftijd heeft. Als hij jonger zou zijn dan zou het hem meer overkomen, nu is hij veel mondiger geworden en laat hij veel meer zijn karakter zien.
Hij moet bij alles benoemen van wie het is, papa, mama, thomas. Alles wat hij niet weet is automatisch "van thomas" geclaimed. Daarom benoem ik dingen al als: "van de baby".

Terug
Bovenaan