Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Onze zoon van 3 jaar en 8 maanden lukt het niet om te trappen op een fiets. Hij kan wel goed overweg met met een loopfiets, maar trappen ho maar. We weten ook niet hoe we het hem moeten leren..? Iemand tips of in hetzelfde schuitje?
M’n dochter is nog te jong om het te leren. Maar ik weet van m’n moeder dat mijn broertje lang weigerde te fietsen. Totdat hij had geleerd te remmen, toen fietste hij ineens weg ? misschien is dat bij jullie ook de truc.
Ik lees even mee. Onze zoon is nu 3 jaar en 4 maanden en trappen lukt ook nog niet. Nu heb ik wel gelezen dat een fiets ook wel lastiger is. We kijken nu voor een skelter.
Draait hij de trappers dus niet rond?
Wel op 3 wieler?
Veel proberen, samen doen (vasthouden).
Dochter fietste net 2 jaar zo weg met zij wieltjes. Dus we hebben daar zelf niet echt moeite voor hoeven doen.
Wij hebben onze zoon op zijn 3e verjaardag een tractor gegeven, juist om te leren trappen. Met 3.5jr toen de fiets aangeschaft (bewust zonder zijwielen en met handrem), en dat pikte hij snel op!
Wellicht een optie om zo'n soort tractor of skelter via marktplaats of zo te regelen, voor het leren trappen.
Hier ook met 2.5 jaar op een driewieler leren fietsen om zo te leren trappen. Daarnaast een loopfiets voor het evenwicht.
Dochter is nu ruim 3.5 jaar en fietst nu op een gewone fiets, nog wel met zijwieltjes want dat lukt echt nog niet zonder. Maar het trappen op zich gaat goed..
Blijven oefenen, ze moeten leren kracht te zetten met de voetjes en vaak 'vergeten' ze het trappen omdat ze druk zijn met andere dingen
Herkenbaar. Ik lees even mee. Hier ook een zoontje van 3 jaar en 2 maanden die ook totaal geen moeite doet of lijkt te snappen hoe het trappen werkt. Van alles geprobeerd.
Wat bij ons zoontje hielp was zo'n "fiets" ding in een speeltuintje. Een paar soort fietsjes achter elkaar in een rondje. Het kind moet wel trappen wil hij vooruit komen. Voordeel is dat hij niet af kan vallen; al blijf je als ouder uiteraard in de buurt en kun je hem natuurlijk op weg helpen. Zodra hij dan eenmaal door heeft hoe leuk trappen op een fietsje is kan hij misschien het in het echt proberen....al is het dan eerst met zijwieltjes....
Succes!