leren uit een rietje drinken

A

Anoniem

Guest
JA, hoe leer je dat dus aan? Lijkt me mega makkelijk als ie dat kan.
Is dat aan te leren of is dat zoiets wat ze gewoon in een keer moeten snappen hoe het werkt (zoals ze ineens doorhebben dat ze op een stukje brood moeten kauwen).
Ik had al een pakje roosvicee geprobeerd, maar hij is niet zo'n drinker, dus de noodzaak om dat lekkere spul eruit te krijgen is bij hem niet zo groot. Hij kauwt liever op het rietje. En als ik dan een beetje knijp om het duidelijk te maken (knijpen in het pakje natuurlijk, niet in kian) dan kijkt ie alleen maar van : bah mam, hou daar 's mee op, ik zit lekker in het rietje te bijten.

En dan nog iets, ik heb zo'n beker gekocht waar zo'n rietje uitkomt. Is daar ook een anti-lek versie van? Ik dacht dat ik 'm had, maar als je deze op z'n kop houd (prenatal 2.99) dan komt het er gewoon uit hoor. Al niet te spreken over als je dat ding schudt..

Tips are welcome!
O ja en hoe oud waren jullie kleintjes toen ze het snapten?
Liefs Nelleke

Hoi Nelleke

Net aangemeld en nu al overal mee bemoeien..... Maar hier heb ik ook al een mening over haha.

Komt ie: bij ons is de drinkbeker van het merk Nubby een succes (antilek, met rietje en afsluitbaar. hándig). Ik heb 'm gekocht bij het kruidvat, maar weet niet meer hoe duur ie was. Sophie is bijna 1 en drinkt er nu ongeveer een maand uit. Ze 'deed' het meteen, het tuitje van het rietje voelt namelijk net zo als een speen dus ze zal wel gedacht hebben: 'hé dat herken ik  wel' ofzo. Gijs (mijn zoontje van 3,5) heeft tot ongeveer 1,5 uit een klein flesje zijn sap gedronken... Die gaf niks om rietjes. En de rietjes van die pakjes zijn misschien ook nog wel erg fijntjes voor ze?
Het voordeel van die beker is trouwens óók nog dat ze 'm al vrij snel zelf vast kunnen houden én er niet in kunnen knijpen, dit in tegenstelling tot de pakjes (en dat geeft zo'n bende he).

Succes ermee,
Groetjes
Susan

Ook ik wacht op tips want Tyche vind haar fles nog erg leuk en wil niks anders...

Bij ons is het een heel ander verhaal, Linde drinkt alleen maar uit een rietje.
Sap etc... laten drinken was een ellende totdat we een pakje probeerden.
Nu drinkt ze uit een beker met rietje, hij is van Mag Mag en via internet te koop   bij de Pas op shop. Erg fijn (ik had 'm ook voor Roos) want ook met rietje is 'ie redelijk anti-lek.
Hoe oud Linde was...??? weet het niet precies, ze drinkt er nu al een paar maanden uit dus ik denk een maand of 8.
Ik denk dat ze het drinken uit een rietje zelf door moeten krijgen, met een pakje kun je wel een beetje knijpen en ze op die manier helpen.
Succes!!!

groetjes Danielle.

wij hebben die ook van Nubby.
Heel handig.

Ik heb m hier altijd op tafel staan en Merel kan dan zelf bepalen of ze dorst heeft.

Hoi Nelleke,
Ik heb met Skip ook een tijdje geoefend... en ineens lukte het. Hij moet even doorhebben hoe het drinken er door komt.... ik heb het ook eerst geprobeerd met een rietje wat bij het pakje drinken hoort. Maar later heb ik het geprobeerd met een 'normaal' rietje  wat je in een doosje kunt kopen, die dikkere, niet die hele dunne.
Daar komt wel heel veel drinken doorheen dus je moet even opletten dat hij zich niet verslikt, maar dat lukte snel. Je kunt het rietje ook met je vingers een beetje dichtknijpen, dan komt er niet zoveel doorheen.
Tja, volgens mij kun je het zuigen niet echt leren, hij moet het zelf door het ervaren begrijpen, denk ik.
Succes, het is inderdaad heel makkelijk als ze door een rietje kunnen drinken. Kunnen ze overal en altijd wat drinken.
Groetjes, Noortje mv Skip.

Hiya,

Ben het rietjes gebeuren hier nog steeds aan het proberen, maar tot nu toe geen succes. Max snapt absoluut niet wat ie er mee moet en gaat er lekker op zitten kauwen. of hij grijpt het rietje en zwiept met een grote omhaal de hele beker door de keuken, ook leuk. Ik heb plastic bekers waar zowel een tuitdeksel op kan als een deksel met een gaatje waar het rietje doorheen kan (wonder boven wonder lekt dat niet...zelfs niet van het "zwiepen') Oh en het is een hard plastic rietje dus hij kan wat mij betreft eraan knagen tot ie een ons weegt....en ik hoop gewoon dat ie ineens een slokje binnenkrijgt en dat er dan een lampje in z'n hoofd opgaat.

Ajuus, ilja

Hoi,

Ik denk dat het inderdaad gewoon opeens gaat, was bij Tess ook, eerst even knijpen in het pakje en toen snapte ze het, maar eht was zo leuk dat ze alles uit haar mond liet lopen om maar zoveel mogelijk te kunnen zuigen. Dus toen het kleine slokjes patroon ingevoerd, klein slokje en het rietje eruit. Nu gaat het prima. Ze vindt het geweldig, al wil ze wel steeds kijken waar het vandaan komt en houdt dan het pakje onderste boven.

Succes, Nanda mv Tess (11mnd)

Terug
Bovenaan