Leren uit tuitbeker drinken

Hoe leer je edn baby 6 maand uit tuitbeker drinken. Ons zoontje gaf ik hem toen en ging gelijk goed ons dochtertje kauwt erop en verder niet. We hebben de beker van difrax zachte tuit gekocht. We hebben ook de avent en nuby

Mijn dochter heeft de tuitbeker heel lang niet gesnapt. Rietjesbeker ging wel goed. 
Maar 6 mnd is ook nog heel jong hoor. Het is echt niet erg als het nog even duurt voor er daadwerkelijk gedronken wordt. Het mag op die leeftijd toch nog niet ten koste van melk gaan. 

Dat klopt maar vind wel belangrijk dat ze genoeg drinkt. Ze laat vrrl van flessen staan wil geen avond eten en fruit wisselt. Komt vast door get weer. Dacht als ik dan wat extra drinken kan geven in tuitbeker heeft ze in ieder geval wat vocht binnen. Ze zweet ook best veel

Als ze op die leeftijd niet drinken hebbem ze geen dorst wordt er gezegd dan helpt een tuitbeker of id niet. Wij hadden ook een beker met zachte tuit en idd eerst ook kauwen, gewoon vaak aanbieden en als het dan een x lukt heel erg enthousiast doen ? 

Ook grappig om te lezen want hier werkt de rietjesbeker (10 mndn) gewoon niet. Tuitbeker ging redelijk snel en munchkin 360 ook vanaf 6 maanden maar rietjesbeker gewoon niet haha

De nuby was hier idd fantastisch, bij beide kinderen. Daar dronken ze het beste en het makkelijkst uit met zo'n 6 a 7 maanden. Maar de eerste weken waren het echt maar slokjes hoor, misschien 30cc per dag.

Oefenen, Oefenen, Oefenen!! Binnen een maandje zal je verbetering zien, verwacht niet dat ze binnen een week grote hoeveelheden drinkt.

Ik zweer bij de nuby beker, t is echt een fijne beker die amper lekt en super met die zachte tuit. Voor mij is het de perfecte beker. Rietjesbeker ben ik geen fan van, dan leren ze namelijk niet de schenk beweging te maken. Ik werk op een kinderdagverblijf en daar zien we precies wie er altijd een rietjesbeker krijgt, deze kinderen kunnen geen tuitbeker of gewone beker optillen, ze snappen gewoon niet hoe dat moet en laten de tuitbeker op tafel staan en gaan er dan aan zuigen, zoals bij een rietjesbeker.

Mijn kind van bijna 3 is er nog steeds niet goed in. Gewoon lekker fles/borst en af en toe proberen met rietje of een gewone beker. De hele tuitbeker hadden wij hier ook eigenlijk als soort bijtring.

Ik raad je echt de difrax oefen beker aan! Dit is gewoon een open beker, hierdoor giet je kleine beetjes in het mondje. Door deze beker leerde onze kleine al snel uit een normale beker te drinken. Onze zoon heeft nooit uit een tuitbeker gedronken. Wel voor gemak een rietjesbeker maar dat kan later nog wel. Ik zag de beker laatst bij de Blokker en anders online.

Succes!

Ik zou in dat geval vaker een klein flesje melk geven. Ipv water tussendoor zodat ze nog minder melk drinkt. Water is meer voor als de melk afgebouwd wordt. 
Over dat ze geen schenkbeweging leren maken... Dat snapte mijn dochter dus inderdaad niet aan de tuitbeker. Rietjesbeker ging veel beter. En nu is ze 13 maanden en kan een prima schenkbeweging maken, en kan nu ook uit bekertjes of zittend een fles drinken etc. Is gewoon goedgekomen. Dus persoonlijk vind ik dat een beetje bangmakerij. Niet elk kind ontwikkelt hetzelfde. 

Terug
Bovenaan