Leren wachten..

Hoi medemoeders, ik ben de trotse mama van een enthousiast zoontje van 2 1/2. Het is een druk kereltje die graag die clown uithangt. Op zich weten we dat nu wel aardig in goede banen te leiden alleen wil ik hem leren dat hij zo op z'n tijd even moet wachten. In de meeste gevallen gaat dat wel goed (hij snapt bijv. wel dat ie niet meteen iets kan krijgen) maar op momenten dat bijv mijn vriend en ik samen aan het praten zijn komt hij er steeds tussendoor, Het lijkt dan wel een plaat die blijft hangen, mama, mama, mama, mama. Kortom hij wil steeds de aandacht. Hoe kan ik hem het beste leren om even te wachten? We zeggen dan wel elke keer wel dat hij even moet wachten maar hij blijft zo luid om aandacht gillen dat een normaal gesprek niet meer mogelijk is.
 
als ik wil dat mijn zoontje mij serieus neemt dan moet ik echt de methode   van Jo Frost   op tv toepassen. In jouw geval zou ik dus zeggen dat hij moet wachten en als hij dan mama mama mama begint zou ik hem vertellen dat als hij daar niet mee ophoudt hij op straf krijgt en op de gang moet gaan zitten (ik zet mijn zoontje altijd op de gang). Dreigen daarmee is vaak genoeg omdat hij weet dat ik het doe als hij doorgaat.

Het is wel grappig want als ik het niet precies op die manier doe, dan luistert hij totaal niet.

Success!
 
Hoi

Haha is moet gelijk lachen wanneer ik jou berichtje lees.
Bij ons hier juist hetzelfde. Thomas is nu 2jen 4mnd en vraagt ook steeds aandacht waarbij een normaal gesprek met mijn man, en telefoneren quasi onmogelijk wordt.
Hij blijft dan ook inderdaad mopperen 'mama, ikke flink zijn, ikke zwijgen,...' en dit blijft hij maar 1000x herhalen. Wel grappig want hij blijft maar vertellen wat hij eigenlijk moet doen !
Erop reageren maakt niet uit, want dan krijgt hij de aandacht.
Er niet op reageren, ... dan vertelt hij het toch wel 1500x?

Ik zal het ook eens proberen door te zeggen dat hij zal gestraft worden. Eens kijken ofdat dit bij hem iets zal uitmaken

Groetjes,
Mama Els, Thomas 080904, Julie 081206
 
Terug
Bovenaan