leren zitten

Hoi!

Mijn dochter is acht maanden. Ze kan nog niet zitten. Ze is een maandje te vroeg geboren, en in sommige opzichten wat later met ontwikkelingen dan gemiddeld. Maar met welke leeftijd zaten jullie kinderen rechtop? Ze heeft wel de ambitie, maar het lukt haar nog niet. Zijn er goede methoden om ze te leren rechtop te zitten? En wanneer begonnen jullie kinderen met tijgeren / kruipen? Volgens mij is ze er wel aan toe, want ze wil zo graag haar omgeving verkennen! Dat doet ze nu rollend...

Ben benieuwd!

Groet, Jeanet

hoi
maak je niet zo zorgen om de ontwikkeling het komt van zelf wel
onze zoon is  9 maanden hij zat met 7 maanden hij kon omrollen soms bleef ze armpje wel achter dan moest ik hem helpen heb heel lang fysio gehad eerst voor ze voorkeurshouding en daarna voor ze buikligging damian vond om op ze buik liggen niks aan en kon niet goed op armpjes leunen nou sinds paar dagen gaat het super wel wat laat maar ja gewoon geduld hebben onze zoon is ook 3 weken te vroeg geboren dus als je 3 weken eraf trekt en dan bij de ontwikkeling kijkt klopt het meestal wel
 gaat ook vanuit zitten omrollen om op ze buik te komen.
ik maken te me heel veel zorgen maar het gaat steeds beter
sterkte ermee

Hoi,

Ons dochtertje ging met 5,5 maand zelf zitten. Toen ze dat door had ging ze een week later staan en een paar dagen later begon ze met kruipen. Daarvoor probeerde ze ook wel te kruipen maar ging ze alleen achteruit.

Nu is ze ruim 9 maanden en loopt ze vrolijk rond de tafel maar nog niet los. Ze kan een aantal seconden los staan maar dan ploft ze neer op haar kont.

Debbie, moeder van Kayleigh

Hoi,

Je moet je echt geen zorgen maken hoor..
Elk kind heeft gewoon zijn of haar eigen tempo en ik denk dat je ook rekening moet houden met het feit dat je kindje te vroeg was ja.
Mijn zoontje kroop met 10.5mnd en kan sinds vorige week zelf gaan zitten( 11,5mnd).
Nu gaat hij elke 3 meter zitten om te laten zien dat hij het kan!! Ik geloof dat hij de complimentjes leuk vind!!
Onze oudste was trouwens een jaar toen hij ging kruipen en een paar weken erna ging hij zitten.

Groetjes Mary jane

Mijn zoontje is nog wel erg jong om te zitten, maar ik zet hem soms wel in de kinderstoel. Sinds ik dat doe merk ik dat hij al wel wil blijven zitten en ook steeds langer kan blijven zitten als ik hem in een zithouding neerzet.

Ik snap best dat je het leuk zou vinden als je dochter kan zitten, maar het enige wat je kan doen is haar laten oefenen. Zo leren ze ook om hun hoofd rechtop te houden als ze op hun buik liggen. Verder is het een kwestie van geduld en hoef je je geen zorgen te maken als het nog wel even duurt, maar dat is vast al vaker tegen je gezegd.

Veel succes

Ik vind niet dat jouw kindje extreem laat is hoor! Er zijn kindjes sneller, maar er zijn ook kindjes die er nog veel langer over doen.

Je kan niet veel anders doen dan je kindje de gelegenheid geven om het te leren. Kinderen leren dat soort dingen vanzelf, je kunt ze 100 keer op hun billen zetten, maar daar leren ze geen seconde sneller van om zelf te  gaan zitten.

Geen zorgen, komt vanzelf!

Groetjes,
Helena

Volgens mij helemaal niks mis mee..kinderen kunnen nu gemiddeld dingen vaak veel eerder omdat ouders ze ook meer stimuleren, maar volgens onze fysio en de boekjes loopt mijn zoontje, ook 8,5 mnd, niet achter ofzo.
Hij kan nu net zelf zitten, rolt om en kruipt achteruit.
Kan nog niet zelf gaan zitten.
Van mijn fysio mocht ik hem ook nog niet laten zitten tot een maand of zes en ook niet laten staan...totdat hij zelf dingen gaat doen zeg maar. Dat is beter voor zijn motorische ontwikkeling.

Terug
Bovenaan