Let´s go for it

De berichtjes die ik lees van alle lotgenoten, herken ik mijzelf in.
Ik was 8 weken zwanger toen het mis ging. Besloot eigenlijk vrij snel om me te laten curreteren. En ja het gaat weer iets beter met mij, al was ik liever zwanger de feestdagen ingegaan.
Ik ben niet van plan iets te gebruiken om een nieuwe zwangerschap uit te stellen, want ik heb zoiets van je weet maar nooit. Vorige week, net voor kerst, had ik het idee een eisprong te hebben gehad. Regelmatig "geoefend" en ik heb hoop en twijfel zelfs nu al of het misschien weer zover is.
Maar wanneer kun je nou een test gaan doen, want de arts vertelde dat een menstruatie 6 tot 10 weken kan duren?!
Ik weet overigens maar al te goed, dat het ook kan tegenvallen en dat het misschien andere symptonen zijn dan die ik denk te hebben!

He Bernadette,

Gemiddeld begint je eerste menstruatie na 4 tot 6 weken na de curretage. Bij mij was het na ongeveer 5 weken weer de eerste keer. Maar het kan ook veel korter of langer zijn hoor, lees de andere verhalen maar op het forum.

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen. Sluit je aan bij het forum, mij helpt het heel veel.....

Liefs Sammy

Ook een gelukkig nieuwjaar en bedankt voor je reactie Sammy!

Ik lees nu overigens bijna overal dat je meestal je eerste menstruatie afwacht na een curretage.
Mijn arts zei ook dat ik er voor gaan mag na de eerste menstruatie, maar ik ken 3 voorbeelden van meiden die direct zwanger raakten zonder problemen. Dus ik wacht rustig af, maar ben wel eigenwijs genoeg om lekker niks te gebruiken!

Hoi Bernadette,

Ik ben nieuw hier en bij mij is het misgegaan na 7 weken en 3 dagen. Ik krijg alleen geen curretage omdat mijn lichaam al is begonnen met het afstoten van het 'vruchtje'.
Ik kan je dus helaas niet veel vertellen over hoe en wat na een curretage. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent.

gr.Inge

Hoi Inge,

Ten eerste ben ik ook nieuw sinds 3dagen bij dit forum.
Ik vind het vreemd dat jij geen curretage krijgt, want tijdens de echo dacht mijn arts het vruchtje niet meer te zien (dezelfde ohctend had ik daar zelf ook al vermoeden van). Daarna vroeg de arts mij, wat ik wilde en ik besloot toch voor een curretage de volgende dag. Voor mijn gevoel kon ik het dan lichamelijk afsluiten. Geestelijk ben ik er nog steeds mee bezig, maar iedere dag wordt ik een stukje sterker. Was dit jouw eerste zwangerschap Inge?

Terug
Bovenaan