let op wat voor een naam je kiest!!!!!

hoi hoi
wil jullie even waarschuwen met wat voor een naam je kiest want niet alle namen worden geacepteerd bij de burgelijke stand.
dit probleem hebben wij zelf namelijk ook ondervonden.
wij wilden onze zoon graag cj noemen maar dit was niet toegestaan omdat deze naam geen naam was volgens hun en de naam uit twee letters bestond.
mijn man heeft wel aangegeven dat er weer meer namen zijn met twee letters zolas bo,maar het mocht niet baten want hij moest daar ter plekke wat anders verzinnen.
we hebben nog gevraagt of het toegetsaan was om het te schrijven zoals je het zegt dus cee djee maar dit mocht ook niet.niet helemaal eerlijk aangezien veel mensen uit een ander cultuur ook hele apparte namen hebben.
we hebben er dus chris jannies van gemaakt maar zijn roepnaam blijft cj en zo noemen we hem ook!!!!!
dus meiden wees gewaarschuwd,ze zijn erg kinderachtig op het stadhuis.
liefs sil

Wat belachelijk zeg !!! Kan me dit echt niet voorstellen dat ze het zelfs nog hebben geweigerd nadat jullie het voluit wilden schrijven. Dit is echt weer een "muggenzifter" geweest bij de BS.

Maar ja.... je bent op zo'n moment denk ik een beetje uit het veld geslagen en eigenlijk had je een dag later moeten gaan in de hoop dat er een ander bij de balie zou zitten die niet zo raar zou doen, maar goed. Jullie zitten er nu mee !

Groetjes Marasje

Voor sommige is soms goed nadenken wat een naam betekend al heel moeilijk.
ik ken iemand die noemde haar dochtertje: Judin   ( vrij vertaald in het duits betekend dit joods meisje..) over niet nadenken gesproken.

hoi hoi,

Ik ken dit probleem. Dat wil zeggen mijn ouders. Ik heet zelf Vicky Atanka Chinidah en dat wilden ze 24 jaar geleden ook niet inschrijven omdat het te onbekend was en het niet duidelijk was waar het vandaan kwam en wat de betekenis is. Uiteindelijk is het met hulp van de indonesische ambassade wel gelukt. Ik ben gewoon nederlandse en mn ouders ook maar de namen komen daar vandaan. Zij hebben contact met de gemeente hier gehad en die heeft het toen toch maar ingeschreven...
Mn moeder maakt zich al zorgen omdat ik ook erg van apparte namen hou en als het een meid zou zijn nou ik graag als 2e naam Serika hebben, dit is een naam die bij Atanka hoort....Zij ziet dr geest al dwalen...hahahaha

Hoi Allemaal,

Ik denk toch dat het per gemeente verschilt, en dat je van te voren maar moet navragen of de naam die je wilt gaan gebruiken wel mag. Bij ons woont er een meisje in de straat van 6 jaar en die heet ook CJ zonder toevoegingen, streepjes of andere poespas.  

Veel succes met namen verzinnen.......

Ik vind Cj een geweldige naam!!
Toevallig.. want dat is echt één van de jongensnamen die ik heb..
Maar dan zal ik tegen die tijd maar eerst bij de gemeente navragen of die naam wel toegestaan is..
Belachelijk dat die naam niet toegestaan is..

Terug
Bovenaan