Letrozol; echo, is er nog hoop?

Hee allemaal,

Ik ben deze maand voor het eerst met Letrozol 2,5mg gestart.
Gister op cd11 een echo:
- baarmoederslijmvlies 5,8mm
- linker eierstok 2 follikels van 10,1mm en 10,8mm.

Donderdag moet ik weer terug voor een echo.

Ik doe daarnaast ovulatietesten, die ipv oplopen, alleen maar aflopen

Ik had gisteren bij de echo eigenlijk al op grotere follikels gehoopt. dit icm de aflopende ovulatietesten maakt dat ik bang ben dat het niet echt gunstig is.

Ik ben benieuwd naar (positieve)ervaringen/jullie kijk hierop?

Laatst bewerkt:
Hey Miza!
Moest je met 2,5 mg nog niet het gewenste resultaat hebben binnenkort is dat helemaal niet zo gek. Veel dames moeten minstens 1 keer ophogen. Ik ben zelf de eerste keer zwanger geworden met 5 mg letrozol. Ondertussen mama van 2 geweldige dochters, allebei verwekt dankzij letrozol. Dus zelfs als je niet meteen het gewenste resultaat hebt, moet je zeker de moed niet verliezen en kan de volgende ronde wel gewoon beter gaan met een hogere dosis. Veel succes!

Hey Miza!
Moest je met 2,5 mg nog niet het gewenste resultaat hebben binnenkort is dat helemaal niet zo gek. Veel dames moeten minstens 1 keer ophogen. Ik ben zelf de eerste keer zwanger geworden met 5 mg letrozol. Ondertussen mama van 2 geweldige dochters, allebei verwekt dankzij letrozol. Dus zelfs als je niet meteen het gewenste resultaat hebt, moet je zeker de moed niet verliezen en kan de volgende ronde wel gewoon beter gaan met een hogere dosis. Veel succes!
Dankje voor je reactie. Ja ik weet idd dat het even kijken is welke dosering nodig is.
Ik vroeg me meer af of deze echo met 10,1mm en 10,8mm wel al goed is op cd 11. Ik dacht altijd dat ze groter moesten zijn op die cyclusdagen…

Fijn dat het bij jou twee keer gelukt is! Ben je 2x meteen de eerste ronde met 5mg zwanger geraakt?

Ik had zelf op cd 13 wel telkens grotere follikels van ongeveer 18 mm bij rondes met eisprong.
De eerste keer ben ik zwanger geworden in de 4de ronde met 5 mg en de tweede keer in de eerste ronde met 2,5 mg!

Ik had zelf op cd 13 wel telkens grotere follikels van ongeveer 18 mm bij rondes met eisprong.
De eerste keer ben ik zwanger geworden in de 4de ronde met 5 mg en de tweede keer in de eerste ronde met 2,5 mg!
Super om te horen! Waren ze bij cd 10 dan nog heel klein?

Dacht namelijk dat ze op cd 11 wel groter moesten zijn dan 10mm

Ik kreeg telkens 1, Max. 2 echo’s per ronde met telkens de eerste echo op cd 13 dus geen idee hoe ze op cd 10 zouden zijn geweest. Je moet ervan uitgaan dat follikels ongeveer 2 mm per dag groeien.
Ik woon in België en daar verloopt het proces met de echo’s soms wat anders

Yes!!! Had de hoop deze ronde al verloren. Maar zojuist met de echo (cd14) 2 follikels van 16mm en 15mm!
Deden jullie elke dag ‘het gezellig maken’, of om de dag??
We hebben het gister gezellig gemaakt, maar vind het eng om nu weer 2 dagen te wachten dadelijk missen we de eisprong..

Oh super! Hier was het gewoon om de dag. Je partners zwemmertjes overleven het wel een dagje . Eventueel kan je dit weekend het nog een keer extra gezellig maken. Veel succes!

Terug
Bovenaan