Letrozol of natuurlijk proberen?

Letrozol of natuurlijk proberen?

Enorme twijfel wat ik zal doen. Mijn omgeving geven allemaal unaniem aan dat de voorkeur gaat naar natuurlijk omdat je met Letrozol toch je lichaam forceert en we pas 1 maand bezig zijn (en 5jr geleden eens spontaan zwanger geraakt).
Maar gyn gaf toch Letrozol als optie ivm cycli van 40+ dagen. Nu ook alweer CD 43, zonder enig teken dat er een menstruatie aan zit te komen…

Hoe staan jullie hierin? Vind het een lastige keuze!

Hey! Ik heb op vorige posts van jou ook gereageerd. Letrozol is echt niet de duivel of het meest ingrijpende traject, hoor ;).
Heeft jouw omgeving zelf ook ervaring met lange cycli of verloopt bij hen wel alles ‘normaal’? Als ze zelf geen zelfde ervaring als de jouwe hebben, kunnen ze roepen wat ze willen maar hebben ze geen echt inzicht in jouw situatie en zou ik niet te zwaar tillen aan hun oordeel.
Ik heb zelf een vriendin die ook wel een cyclus heeft uit zichzelf, maar ook één van soms meer dan 40 dagen. Daar bleek dat ze wel iedere keer een bloeding had maar zonder dat er een eisprong aan vooraf ging. Tja, als je dan zwanger wil worden blijf je natuurlijk bezig zonder resultaat. Zij was dan ook met letrozol gestart.
Als ik jou was, zou ik voor de letrozol gaan. Dan ben je op z’n minst niet in wilde weg aan het proberen maar heb je zekerheid over of je al dan niet een eisprong hebt. En wie weet, je kan dan zomaar al zwanger zijn binnen dit en 6 maanden! Maakt mijn inziens niet uit dan dat je nog maar net aan het proberen bent. Heb je het er ook al over gehad met je partner? Wat zegt die of laat die de keuze helemaal bij jou?

is er een oorzaak voor je lange cyclus? PCOS? je zou kunnen kijken of je met ovulatietesten een ovulatie kunt vinden?

Ik heb zelf bij mijn eerste dochter met teunisbloemolie van de kruidvat mooie cyclussen gekregen.. (bij mijn PCOS wat later werd gediagnosticeerd) ik had ook gekke cyclussen van 6-8 weken.. uiteindelijk is daar wel mijn dochter mee geboren...

Terug
Bovenaan