Letrozol of supplementen

Vandaag kregen we de optie om te starten met Letrozol. Maar liever proberen wij eerst nog 3 maanden zonder medisch ingrijpen (al dan niet dmv ovulatietesten). We zijn pas 1 maand bezig met onze kinderwens maar ivm cycli van 35-45 dagen (pcos) stelde de gynaecoloog Letrozol voor.

Ik ben benieuwd naar het volgende:
- Zijn er hier dames die dmv supplementen een regelmatigere cyclus incl eisprong kregen? Zo ja, welke?

- Wat heeft er toe geleidt dat er uiteindelijk een zwangerschap optrad? We zijn een beetje op zoek naar bijv. leefstijlaanpassingen.

We willen alles aangrijpen wat kan zorgen voor een regelmatige cyclus, eisprong en uiteindelijk zwangerschap.

We hebben nog tijd dus daarom dat we liever eerst andere dingen willen proberen. Vanuit mij is er enige twijfel, omdat de kans natuurlijk wel verhoogd dmv Letrozol. Maar het voelt ergens ook wel heftig

Supplementen?? Met een gezonde levensstijl kom je ver maar speciale supplementen om je cyclus te reguleren, daar geloof ik niet in. Ik had echt Clomid nodig om mijn cyclus in het gareel te krijgen en zwanger te worden (zonder pcos).

Als je cyclus zo lang is, is de kans groot dat je vaak geen eisprong hebt gehad, dus die ronde ook niet zwanger kan worden. Maar dat betekent niet dat je nooit een eisprong hebt.
Ik snap dat je graag wilt geloven dat je op basis van voeding of supplementen je pcos over gaat, maar hier is helaas geen wetenschappelijk bewijs voor. Doe vooral waar jij je goed bij voelt, maar ik adviseer je om niet al te veel geld uit te geven aan supplementen die meestal niet doen wat ze beloven. Gezonde voeding en geen alcohol blijft het allerbelangrijkste.
Als je je nu niet goed voelt bij letrozol kun je het natuurlijk gerust nog even aankijken, en daar over een aantal maanden mee beginnen als het nog niet is gelukt.
Succes!

Terug
Bovenaan