Letten op voeding en inbegrip ouders

<p>Hoi, </p><p>Dit weekend hebben we onze zwangerschap aangekondigd bij onze ouders (en broers en zussen). Mede door de feestdagen omdat het leuk was als kado te geven en ik dan ook geen smoesjes moest verzinnen waarom ik bepaald eten niet kon eten. Nu ben ik er enorm van verschoten dat bijna iedereen heel dom reageerde op het feit dat ik bepaalde dingen niet at (zoals tiramisu die ze voorzien hadden als dessert, zelfgemaakte mayonaise etc,...) echt bijna iedereen regeerde iets zoals 'amai ze daar heb ik nooit op gelet, ga je er niet wat over, straks mag je niets meer eten... ) Ik probeer het me natuurlijk niet aan te trekken maar vond het wel niet leuk dat er door iedereen zo gereageerd werd. Is dit bij jullie ook?? </p>

Erg vervelend lijkt me dat. Zeker omdat je nog zo pril zwanger bent. Dan lijkt het me dat je extra voorzichtig bent. Ik vind het zelf weinig empathisch als mensen zo reageren.

Ik hoor van oudere mensen wel eens dat ze vroeger ook niet op van alles letten. Gisteren nog toen ik bepaalde vis niet at. Ik reageer dan meestal met het voorbeeld dat vroeger artsen ook sigaretten voorschreven omdat ze gezond zouden zijn, maar dat ze daar nu ook op terug zijn gekomen. De meeste vrienden zijn gelukkig wel begripvol.

Hoi hoi!
Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met de zwangerschap ?

Daarnaast ik ken je gevoel heel goed. Mijn eigen familie was ook zo toen ik zwanger was. En nu nogsteeds nu mijn kleine 6 maanden oud is krijg ik van mijn moeder vaak te voren dat ze me erg overdreven en claimerig vind. En dit zegt ze dan omdat ik niet wilt dat iemand na het roken met zijn handen mijn kleintje oppakt en vaak gaan ze dan ook nog aan haar gezicht zitten.
Maar als ik met die kleine bij mijn moeder ben dan wilt zij haar de heletijd vasthouden en als ik dan even mijn kleine wil dan krijg ik dat ook alweer te horen.
Of dat ze het echt heel raar en overdreven vinden dat ik het advies van het CB of de kinderarts gebruik want dat deden hun vroeger ook niet met bijvoorbeeld een dekbed gebruiken voor een baby en dan zeggen ze steeds 'met jullie is het toch ook goed gekomen' ?

Wat ik hiermee probeer te zeggen is waarschijnlijk ga je dit soort opmerking van mensne nog heel veel krijgen helaas. En het is zo moeilijk om je daar niks van aan te trekken. Maar probeer je er toch niks van aan te trekken! Want jij ben zijn of haar mama en weet toch echt wat het beste is voor jou kleintje en jou gezin!

Herkenbaar!!? Ik hoor ook regelmatig jemig wat heb jij veel echo’s zeg, heb je er een abonnement op ofzo… of nou vroeger aten we het ook allemaal en ging het ook goed?

Trek me er niet zoveel van aan, gelukkig begrijpen ze wel hoe het nu gaat ..

Vervelend met kerst dat je je steeds moest verantwoorden

Vroeger was de kans op een miskraam 1 op 5 en nu 1 op 10. Dus we doen het zeker ergens voor! Jammer dat er zo gereageerd wordt, maar blijf maar bij je standpunt, dan veranderen ze vanzelf (of niet). Als moeder krijg je straks genoeg ongevraagde meningen, helaas.. ??
Verder gefeliciteerd en hoop dat je een goede zwangerschap hebt!

Van harte gefeliciteerd op de eerst plaats. Mijn schoonfamilie reageerde ook zo, maar mijn band met hun is niet zo heel goed. Ik ben zelf enorm boos geworden omdat het mijn lichaam, mijn kind en de keuze is van mij en mijn partner.

Ook mijn partner heeft ervoor gekozen om mee te zwangeren (als ik het zo even mag noemen) en drinkt en eet bepaalde dingen dus ook niet. Het is even omschakelen voor de familie, maar het komt goed! Gewoon voet bij stuk houden en weten waar je het voor doet!

Inmiddels ben ik zelf 37 weken onderweg en mijn schoonfamilie is helemaal bijgedraaid, ze controleren alles voor ze iets zomaar op tafel zetten ?

Ik verbaas me er overigens ook over dat o.a. m’n schoonmoeder het lastig blijft vinden wat ik wel en niet mag eten tijdens de zwangerschap. Ik begrijp je niet alles kunt weten, maar een bepaalde dingen zijn toch voor iedereen logisch? Een tijdje terug at ik er pasta waar na het koken (dus niet meer op vuur verhit) een rauwe eierdooier doorheen was geroerd (kwam ik na het eten achter omdat m’n schoonzus vroeg waarom het zo smeuïg was). En gisteren werd een voorgerecht op tafel gezet; meloen met rauwe ham dat al drie uur buiten de koelkast klaar stond. Met een biefstuk als hoofdgerecht..

Hoe zijn jouw feestdagen gegaan trouwens?

Van harte gefeliciteerd :)
Hier ook hoor. Vooral mijn schoonmoeder deed dit bij alles wat wij anders wilden doen.
Volgens mij hoorde/zag ze alles als een verwijt naar haar dat zij het verkeerd had gedaan ofzo. Ik heb ook heel vaak 'ik heb er drie op deze manier groot gebracht' gehoord.

Terug
Bovenaan