Leuk boekje gezinsuitbreidinig ter voorbereiding voor zus van 5 jaar?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Alle zwangeren. Gefeliciteerd!

Wij wachten de echo nog even af, deze week bel ik voor een afspraak
bij de gyn.

Maar is alles goed, zou ik graag een mooi boekje kopen voor onze dochter
van 5 jaar. Ze is slim genoeg, dus mag best een boekje zijn waar al veel in wordt uitgegelegd.

Wie van jullie heeft een leuk boekje ter voorbereiding op de zwangerschap/bevalling
van een zusje of broertje? Zou je het ISBN nummer kunnen doorgeven?

Alvast bedankt!

groeten Eva34

miskraam 15 weken
dochter 5
miskraam 8 weken (bbz)

nu 5,5 week zwanger!

Hoi,

Een meisje uit mijn klas kwam met een leuk prentenboek aan, toen ze gehoord had dat ik zwanger was. Het is niet een boekje waarin het allemaal duidelijk wordt uitgelegd, maar het is wel een grappig boekje.

Het heet 'De buitenlende baby in mama's buik'. Het gaat over een jongetje die een broertje of zusje krijgt. En door flapjes kun je in de buik van moeder kijken wat de baby allemaal doet. De baby in het boekje heet Babeitje, en sindsdien noemen wij onze kleine ook Babeitje.

ISBN10: 9021612666

| ISBN13:

9789021612669

Thomas Svensson

Wie weet een leuk ideetje?

Groetjes, Vennie

Hoi Eva,

Geen echte boekentip maar wij hebben onze kinderen (2,5 en 5 jaar) de laatste maanden van de zwangerschap regelmatig hun eigen fotoboeken laten doorbladeren. Daarbij een hoop verteld wat er zou kunnen gebeuren. Naar het ziekenhuis/ thuisbevalling/ bloed bij de bevalling/ stompje van de navelstreng/ borstvoeding. Een hoop dingen die voor jezelf vanzelfsprekend zijn zien kinderen toch voor de eerste keer. De foto's gaven veel aanknoppingspunten om te vertellen.
Ook hadden wij een negen maanden scheurkalender gekocht waarvan ze iedere dag een blaadje mochten scheuren. Wij vonden het belangrijk dat onze kinderen als eerste wisten dat ze een broertje/ zusje kregen en wisten het daarom al bij 6 weken. Het werd door de scheurkalender heel inzichtelijk hoe lang het duurt/ hoe het kindje eruit ziet.

Ik vond het heel bijzonder om deze zwangerschap zo met de kinderen te beleven, tijdens de tweede was de oudste nog te jong om het allemaal te beseffen nu had hij goed in de gaten wat er allemaal speelde.

Geniet ervan,
Judith

Terug
Bovenaan