leuk en niet leuk

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Bij mijn vorige zwangerschap liep ik bij de gynacologg ivm een longembolie in de voorgescheidenis, De zwangerschap is toen echter heel goed verlopen en de bevalling ook, het enige was dat ik in het kraambed wel 6 weken fraxi (anti stolling prik tegen trombose) moest gebruiken.
Nou belde ik van de week de verloskundige met de vraag of ik nu automatisch weer bij de gyn moet of dat ik misschien nu gewoon bij de verloskundige mocht, omdat de vorige zwangerschap zo goed is gegaan. Ze zei dat ze het wel even moest overleggen met de gyn  maar dat ik me bij de vorige zwangerschap heb bewezen en nu waarschijnlijk wel bij hun mocht blijven.
Dus nu kwam ik gister daar......heb ik toch een verwijsbrief gekregen voor de gyn voor een uitgebreide intake en hun moeten dan bepalen of ik medisch of verloskundig was. Ben toch wel beetje teleurgesteld...had zo verwacht dat ik gister te horen zou krijgen dat ik bij de verloskundige mocht.
Maar ja nu denk ik maar.....als hun vinden dat het moet is het voor mijn eigen gezondheid, maar de verlos had me ook zo leuk geleken.
Het leuke is dat ik net een afspraak gemaakt met de gyn voor volgende week donderdag (15 nov) ik ben dan pas 7 en halve week zwanger, maar krijg dan ook gelijk een echo. Dus daar ben ik wel weer heel blij mee.
Dus al met al heeft het ook wat leuks gebracht.
Kan nou al haast niet meer wachten tot die buik begint te groeien

groetjes Natas

gefeliciteerd met je zwangerschap.
en veel plezier met de echo. maar het kan toch zijn dat de gyn besluit dat je gewoon bij de VK mag blijven??

Natascha,

waarschijnlijk moet je ook nu weer na de zwangerschap 6 weken aan de anti-stolling, ik heb dat wel gehad na iedere bevalling (5 bevallingen, ik heb 4 kids).
Ik weet niet of een verloskundige dat mag voorshrijven, dat zou een reden kunnen zijn dat ze nu toch wil dat je naar de gynaecoloog gaat. Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook als je al verder in de zwnagerschap bent.

Zelf ben ik wel altijd onder behandeling van een gynacoloog geweest. Mijn eerste bevalling was een spoed sectio, en dan kan het niet anders meer.

Miep

Hoi Miep,

Hoe bedoel je dat je na een (spoed) sectio niet meer met volgende zwangerschappen bij de verloskundige mag lopen?

Ik heb nl de eerste keer ook een acute sectio gehad. De tweede was een geplande sectio: na 34 weken ben ik toen doorverwezen naar de gyn omdat deze de sectio moest plannen.
Nu woon ik sinds 2 jaar in zweden en ben de derde keer zwanger: ben gewoon de hele tijd bij de verloskundige onder kontrole geweest en heb gewoon een oproep gekregen voor een geplande keizersnede. De dag ervoor heb ik dan wel een kontrole van de gyn, met uitleg over de keizersnede en een rondleiding over de kraamafdeling etc.

Dus ik ben gewoon altijd onder kontrole van de verloskundige geweest.
Heb dan ook altijd gewoon goede kontroles, moet alleen een keizersnede omdat ik te smal ben. Dus ik kan het kindje er zelf niet uit krijgen.

Groetjes van Renata.

Hoi,

Ook ik heb een spoedkeizersnede gehad maar dat is niet de reden waarom ik nu bij de gyn. loop, de reden dat ik niet naar de verloskundige mag is omdat ik bij de vorige zwangerschap een groeiachterstand had vandaar.
Maar ik heb mezelf er ook bij neergelegd en eigenlijk is het toch stiekem ook wel een beetje fijn, ik krijg nu nl iedere keer een echo als ik op controle kom, dat had ik bij de vorige zwangerschappen niet. Dus geniet lekker van je zwangerschap en of nu de verloskundige of de gyn. controleerd, de kleine groeit toch wel en die maakt het helemaal niks uit moet je maar denken!

groetjes, Oelie

Terug
Bovenaan