Leuk idee.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Deze week kwam ik met opruimen "Eva's eigen woordenboek" weer tegen. De kans dat ik binnenkort zo'n boek voor Bas gaat maken, is niet zo groot (hij zegt alleen 'die' en héél af en toe mama), maar misschien vinden jullie het leuk om te maken.

Toen Eva begon te praten, heb ik voor haar een klein foto albumpje (A5 formaat, met een ringband, bij de Hema) gekocht. Daarin deed ik dan plaatjes van de woorden die ze kon zeggen. Soms maakte ik ook speciaal foto's van dingen (zoals haar eigen knuffels) om erin te doen. Natuurlijk kregen ook favoriete personen een plaatsje in dit boekje. Maar ik knipte ook plaatjes uit reclame folders ofze (handig bij fruit en brood enzo....) Ieder woord kreeg zijn eigen bladzijde om het overzichtelijk te houden.
Ik kan niet vertellen hoe veel dit boekje gelezen en bekeken is, maar het was héél vaak!

Ik ben benieuwd of iemand ermee aan de slag gaat?!?

Groetjes, Karin

Lijkt me best een leuk idee, alleen weet ik al hoe dat gaat bij mij. Een paar dagen gaat het goed, maar dan versloft het... Ik vind het eigenlijk leuker om een fotoboekje voor haar alleen te maken waar ze gewoon in mag bladeren met opa en oma papa mama en buurmeisjes enz opstaan. Dat idee heb ik al steeds, maar komt er dus ook weer al steeds niet van. Moet er echt eens tijd voor gaan maken!

Hoi Karin,

wat een leuk idee. Jennifer gaat nu steeds meer woordjes zeggen, nou ja vooral napraten... af en toe net een papagaai..hihi.. dus misschien...
Ga er eens over brainstormen!!!

Doeiiii

Ilone

ik heb zelf een dagboek voor Merel schrijf erin vanaf het moment dat ik zwanger was inmiddels is de tweede bijna vol.
INderdaad dingen die ze zegt en kan en doet.

Wat we gedaan hebben op een dag en als ik een keer niks weet omdat er weinig is gebeurt gewoon een onzin verhaaltje. BV dat haar knuffel weer uit bed was gesprongen (ze gooit hem er steeds uit)
En verbazend genoeg er gebeurt bijna elke dag wel wat. Zo ben ik vandaag weer met haar wezen babyzwemmen en moesten we van de kant springen oei best eng maar ze heeft bijna niet gehuild.
OOk komen er allerlei gedichtjes en poezierijmpjes in die ik leuk vind. Verjaardagskaarten een klavertje vier die ik heb gevonden echt van alles.
Het   is   nu al leuk om   het terug te lezen.

Ben zelf benieuwd hoelang ik het volhoud. Nu al ruim anderhalf jaar.
Heb het ook voor me nichtje gedaan. Me zus en ik woonde toen nog allebei bij mijn ouders.
En inderdaad hoe ouder ze worden hoe leuker het is om terug te lezen. Ben er denk ik per week een uur anderhalf uur mee bezig.
Hoop dat ze het later leuk vind dat ik al die moeite heb gedaan.

Hoi,

Wat een leuk idee!! Ik heb zelf een boek vanaf het moment dat ik zwanger was tot ze 1 jaar is geworden. En ik heb een leuk boekje bij Hema gekocht en daar wil ik eigenlijk steeds bijzondere momenten in schrijven. Ik ben nu weer zwanger en voor de tweede heb ik weer zo'n boek van het eerste jaar.
Vind het gewoon heel leuk om te doen!

groetjes Maris

ps op vakantie hebben wij altijd een boordboek waarin we elke dag schrijven wat we hebben gedaan en waar we heen zijn gevaren.

Terug
Bovenaan