Leuk kado-idee voor verjaardag?

De verjaardagen van mijn beide dochtertjes zitten er weer aan te komen. En ben aan het nadenken wat we ze zullen geven.

Mijn jongste dochter word 1 jaar en mijn oudste word 3 jaar!
Ze vieren het samen.

Ik heb wel wat ideetjes voor mijn oudste dochtertje;
Een poppenbedje, een skelter, gezelschapsspelletje.

Voor mijn jongste heb ik werkelijk geen idee.

Misschien iets voor ze samen kopen.
Bijv. iets van little people. Vinden ze allebei leuk.

Of hebben jullie misschien nog een leuk idee?
Wil het qua kosten ook weer niet te gek maken.
 
Ja, dat is nou net het probleem. De oudste heeft al die dingen al ooit gekregen of hebben we voor haar aangeschaft. Dus loopkarretjes, loopfietsjes/ loopauto's zijn geen optie.

Had zelf inmiddels al wel een paar ideetjes opgedaan;

- een speeltent voor binnen en buiten. (een vaste voor buiten is geen optie omdat we geen grote tuin hebben)
- evt. een zitzak
- hobbelpaard

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
 
ideetjes voor de oudste of voor samen zijn ook welkom. Ik zou het ook fijn vinden als ze er wat langer mee kunnen doen. Bijv. een loopkarretje heb je niks meer aan als ze eenmaal kunnen lopen.
 
Kleding
Klei
Vingerverf
Kliederschort
DVD
Little people
Duplo
Eigen stoeltje voor bij het tafeltje dat je vast al in huis hebt staan:)

Maar kan me voorstellen dat het lastig is. Ik zat met sinterklaas al (twee jongens, een van 2 en een van 3 maanden) wat we voor de jongste moesten kopen want je hebt al zoveel....
 
Tja, klopt helemaal.

Een eigen stoeltje is misschien wel een goed idee maar niet voor bij het tafeltje. Daar hebben we al 3 stoeltjes bij.

De oudste heeft een roze schommelstoeltje voor als ze naar de TV kijkt.
Voor buiten hebben we wel al 2 eigen tuinstoeltjes. Heb ik meteen 2 gekocht omdat ik anders misschien niet dezelfde meer zou kunnen krijgen.
 
Little People via marktplaats kopen? Kan een hoop geld schelen.
Onze dochter kreeg op die manier de dierentuin van Little People toen ze 1 jaar was.
De boerderij en het huis zijn ook erg leuk hiervan.

-leuk voorleesboekje
-boek waarin ze zelf de hoofdrol speelt (www.sprookjesatelier.nl)
 
Voorleesboeken zijn altijd leuk! Duplo is helemaal cool en dat kun je bij elke gelegenheid aanvullen met iets. Verder heb je met 2 meiden natuurlijk een hele poppenhoek nodig en een keuken met vanalles erop en eraan. Zo is bij ons de magnetron echt een hot item. Net als de ijsjes.
Voor de jongste kun je ook gerust iets geven waar ze nog in moet groeien. De oudste heeft er al plezier van en je moet maar zo denken; Over een jaar is ze pas weer jarig en kun je weer kadootjes kopen. Dus iets voor in de zomer buiten is ook een idee. Denk aan zandbak(spullen), zwembadje, loopautootjes, glijbaan, trampoline etc.
 
Terug
Bovenaan