leuk maar super eng!

A

Anoniem

Guest
Teun mag vanaf nu gaan oefenen met broodkorstjes en liga.
Ik heb hem vanmorgen een broodkorstje gegeven maar het is de hele tijd kohalzen en dan komt de vorige fles of fruithap (of allebei) er weer uit.
Ik zit echt peentjes te zweten,dat is natuurlijk voor Teun ook niet goed!
Die vertrouwd het natuurlijk dadelijk niet meer als mama zo panisch zit toe te kijken.
Hoe hebben jullie dit gedaan?

Groetjes Mikkie.

Hé hoi,

Ik geef Vilmar (6,5 mnd) al een poosje broodkorsten, ontbijtkoek, liga etc.

Dit plakt achter op zijn tongetje of op zijn gehemelte, daarom moeten ze kokhalzen. Dat is heel normaal ik probeer maar niet te panisch naar 'm te kijken en roep alsmaar "hmmmm dat is lekker!!! " hihihi.

Straks kan hij die grotere stukjes zelf gewoon doorslikken maar dat heeft even tijd nodig denk ik zo. (en wat wordt het een enorme plakzooi!!!!!)

Hoi!

Nou dat is een snelle reactie!
Teun is nu ook 6,5 maand (18-12).
Het is idd een kliederboel,maar wel erg leuk.
Het zal ook wel weer wennen hoor maar alle begin is spannend.
En kokhalzen kan ik nog wel aan zien maar dat zijn vorige hapjes weer rond mijn oren vliegen vind ik iets minder.
Ach misschien moet ik er maar iets relaxter mee omgaan.
Bedankt voor je reactie!

Groetjes Mikkie.

Ik sluit me helemaal aan bij jullie... Thijn is ook 61/2 maand.. die is ook van 28-12...

Thijn heeft hier gelukkig geen last van, die eet al een hele boterham. Ik adviseer je om geen vers brood te geven maar een boterham van 1 dag oud.. die plakt niet zo op zijn gehemelte.. Ook adviseerde ze mij bij het cb om het stukje brood in zijn wangetje te stoppen zodat hij wel moet kauwen..

Succes ermee!! Zorg wel dat het een ontspannen moment is. Idd.. lekker lachen en spelen. Ik zou een speeltje in de buurt houden, dan heeft hij niet alleen de aandacht op eten.. Misschien dat het dan beter gaat.

Groetjes Bianca

Hoi,

Hier een 'ervaren' moeder (heather is van 15-11). Liga is ideaal, dat verkruimelt lekker snel en is minder plakkerig dan een broodkorst. Het vlekt echt wel ontzettend, ik heb kleertjes kunnen weggooien omdat ik de liga vlekker er niet uit kreeg... Broodkosten verkruimelen alleen maar en er zit ook minder suiker in.

Maar goed, wat wij deden  was lekker 's middags, gezellig met elkaar wat drinken, ik thee, zij diksap en wat eten. Heather de broodkorst en ik wat fruit of een plak ontbijtkoek ofzo. Zo  zag ze me  eten (en daar leren ze ook een hoop van) en is het gelijk een leuk ontspannen moment van de dag.

Groetjes, KT

Hoi,

Hier nog zo een 'panische moeder' hahaha.
Ik heb het in het begin geprobeerd, maar als ze had gespuugd stopte ik voor een paar dagen.
Ik dacht zo, aan een panische moeder heeft ze ook niets... en krijgt van mij mss wel een jeugd-trauma ervan

Koekjes vond ze zowiezo niks aan. Nu sinds bijna 2 weken eet ze goed haar boterham.. eerst 1/4 toen 1/2 en nu bijna 2 stuks!! de korstjes krijgt ze dus nog steeds niet weg.
Dat komt ook wel, denk ik maar zo.
Gewoon datgene doen waar jij en je ukkie jullie het lekkerst bij voelen.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,

Het ging bij ons eigenlijk vanzelf. Eerste keer schrok ik me ook een hoedje, verslikte Daan zich in de Liga. Toen heb ik het even niet meer geprobeerd. Pas sinds vorige week geef ik hem broodkorstjes...gaat prima. Als ik niet oplet heeft ie hem heel snel op! En we geven hem een Lange Vinger (uit Duitsland, zonder suiker) Dat gaat ook goed. Al heb ik wel het idee dat het meer oefenen is dan echt eten. Want wat ik af en toe vind op de stoel... Maar goed, hij geniet er wel van! En daar gaat hem ook om toch?

succes!
gr Anita (Daan 26-11)

Hoi Mikkie,
niet druk maken. Teun is er misschien nog niet aan toe, maar dat kan in een week veranderen! Als hij verder genoeg binnen krijgt aan melk en fruit, komt het zeker goed. Isis was precies 7 maanden toen we brood gaven, binnen drie dagen zat ze op een hele boterham! (bovenste korstje haal ik er af en geef ik haar zo, is ze ook niet gek op) Eet smakelijk en maak je geen zorgen (hoort wie het zeggen, kan soms ook zo mutsen!)

x Esther

Terug
Bovenaan