Leuk nieuws!

Hallo allemaal,

We kunnen het bijns niet geloven maar ik heb een dag voor mijn menstruatie een harstikke positieve zwangerschapstest.!
Wij zijn zo blij een broertje en zusje voor Silvy.
Ik heb voor Silvy 2 miskramen gehad dus ik hoop dat nu alles goed mag gaan net als bij Silvy.

Liefs van ons en een knuffie van Silvy

O, wat super zeg! Zitten we in dezelfde mamaclub bij het zwangerforum!

GEFELICITEERD!

onwerkelijk hè? ik kan het nog steeds niet geloven. Af en toe een beetje last van mijn borsten en moe van al het denken. Heb ook een beetje slecht geslapen, vind het zo'n spannende tijd weer. Hopelijk gaat het bij ons beiden goed!
Geniet er van!

Hoi Bloempje,

21 september heb ik mijn eerste echo dan ben ik 7 weken.
Omdat ik voor Silvy 2 miskramen heb gehad mag ik van de gynacoloog met 7 weken een echo.
Ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger en we zijn zo blij en we kunnen het bijna niet geloven.!
Hopenlijk gaan onze zwangerschappen allebei goed.
weet jij al wanneer je voor een echo mag.?

Nee, ik heb nog niet gebeld hoor. Ik heb geen medische indicatie dus ik zal pas met 10 weken de eerste echo krijgen. Bij ons doen ze het ook echt niet eerder, omdat de zwangerschap dan nog alle kanten uit kan gaan en een 10 weken echo wat meer zekerheid voor de toekomst geeft. En dat is over 5 weken pas. Lang eind, maar goed... ik was er al op voorbereid. Ik ga rond 7 weken maar eens bellen. In 2007 kreeg ik een miskraam met 6 weken precies dus ik wil eerst die grens halen. stom hè? alsof dat meer zekerheid geeft.
Mijn test was wel superduidelijk. Niet op zijn donkerste maar wel heel goed zichtbaar... dat had ik toen niet... dus dat geeft mij wel wat meer rust. En ik doe een beroep op mijn ervaringsdeskundigheid dat piekeren je tot niets brengt. Bij Loïs heb ik zoveel gehuild en gepiekerd en het heeft me niets opgeleverd dan stress en angst. Het ging allemaal goed dus ik had geen reden. Je kunt nog zoveel piekeren maar het voorkomt echt een miskraam niet... dus ja.. als die komt is het toch onvermijdbaar. Ik geniet dus nu maar van alle dagen en probeer niet teveel op mijn lichaam te letten, want de ene dag is toch anders dan de andere! Nu heb ik bijv veel last van mijn borsten en maandag helemaal niet! Bij Loïs ging dit ook af en aan en toen maakte ik me er zo druk over. Dat probeer ik nu echt van me af te zetten. En ik heb er wel goed vertrouwen in. Dat had ik toen in 2007 echt niet want die test was zo licht en bleef ook licht, wat voor mij een teken was dat ik geen hcg meer aanmaakte... klopte dus als een bus. Nu was mijn test superduidelijk ondanks mijn lichte urine (ik had tot 's nachts 12 uur veel gedronken), dus met het hcg zit het wel goed.

Hoe ervaar jij het allemaal weer?

HoiHoi,

Ik denk ook de hele dag..ik hoop zo dat mijn zwangerschap goed gaat.
Mijn man zegt ook,je moet er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat.
Ik heb wel miskramen gehad en daarom ga je zo denken.
We hebben gister nog een test gedaan en het was zo'n duidelijke streep daar kon je niet omheen.!
Mey mijn hcg zit het ook wel goed.!
Wat zijn we blij en positief denken en we duurt et dan lang voordat het 21 september is tot de echo ha ha.
Ik voel me ook prima,wel pijnlijke borsten en af en toe wat misselijk.
En mijn temperatuur blijft ook zo rond de 37 graden dus dat is allemaal goed.
Ik heb ook al gevoeld dat de baarmoeder wat uitzet..dat is logisch er groeit een mooi kindje in mijn buik.
Wij zeggen steeds tegen Silvy "Je word grote zus"maar dat begrijpt ze nog niet.
Hebben jullie het ook al tegen Lois gezegd.?
Ze begrijpen eht dan nog wel niet met 1,5 jaar maar
ze begrijpen ook wel meer dan jezelf denkt.

Liefs van een gelukkige zwangere mama

Ja, wij hebben ook tegen Loïs gezegd: "Je krijgt een broertje of zusje!" maar die lacht en schatert alleen maar en ze begrijpt het echt niet! Maar mooi ook anders zouden we het voor haar ook geheim moeten houden.. haha!

jammer dat we hier geen foto's kunnen plaatsen ben wel benieuwd naar onze meiden!

Terug
Bovenaan