Leuk of niet leuk??

Mijn schoonzus is waarschijnlijk zwanger... leuk, zou je denken?!
Ik heb er gemengde gevoelens bij, ze zit namelijk in zwaar financiele en relationele problemen, alles is zo zwaar dat het elk moment over is!
(deurwaarders e.d)
Woensdag horen we zeker of we oom en tante worden, hoe moet ik reageren?
 
gewoon reageren in hoe het bij jou opkomt. als ik het ergens niet mee eens ben kan ik niet toneel spelen. maar dat ligt dus aan jezelf en de relatie wat je met iemand hebt.
laat je hart spreken en maak van je hart geen moordkuil.
ik wens je veel suc6.

ps: laat je ff weten hoe het is gegaan??
groetjes v sandy
 
Ik denk te begrijpen hoe je je voelt, maar probeer in ieder geval naar hen toe te reageren zoals zij zouden willen, dus waarschijnlijk best positief. Als je veel commentaar gaat geven, heb je kans dat je ze wegjaagt terwijl ze je steun juist zo goed kunnen gebruiken.
 
Ik zou vooral goed nadenken voordat je wat zegt. Als je blij bent (die financiele problemen even terzijde) dan zou ik dat ook uiten naar hen toe.

Ik heb het zelf meegemaakt dat mensen niet positief waren of niet wisten of ze nu wel of niet blij voor me moesten zijn. Dat heeft me best gekwetst. Nu zat ik niet in zo'n erge situatie als zij, maar ik heb in de ogen van velen ook niet de ideale situatie.

Je kan het natuurlijk wel ter sprake brengen, maar vergeet vooral niet je felicitaties te uiten, lijkt me heel belangrijk.

groetjes, Jane
 
Hallo,
Toen we aan mijn schoonbroer + zus vertelde dat ik zwanger was reageerde m'n schoonzus totaal niet. Hun gingen in september trouwen. We hebben een maand ervoor verteld dat ik zwanger was. Misschien niet zo'n goede timing, maar met hun trouwen zou ik 13/14 weken zijn. Achteraf blijkt dus dat ze zelf eerst getrouwd wilde zijn voor ze stopte met de pil. Ze was (gelukkig) snel zwanger. Toen onze kleine er was heeft ze er bijna niet naar om gekeken. Zelfs niet vastgehouden. Tot ze zelf dicht bij de uitgerekende datum kwam. Toen was er belangstelling in overvloed. Maar ja, alles is wel goed gekomen, maar hoe ze reageerde op het vertellen dat is me toch wel bijgebleven. Ik zou het wel te sprake brengen. Weten ze in iedergeval waas ze aan toe zijn.
Groetjes
 
Ik zou blij voor d'r zijn als het zo is. Als het zo is is het nou eenmaal zo. Denk niet dat het een goed idee is als ze hier ook nog eens een rotgevoel over krijgt naast alles wat er al speelt.

Misschien is dit een goede stimulance om haar leven op orde te krijgen en aan d'r relatie (en/of d'r partner de deur uit) te werken.

Ik zou d'r zo veel mogelijk steunen. Ik neem aan dat ze zelf ook wel weet dat dit geen ideale situatie is.

Sterkte ermee.
 
Ik zou eerst peilen hoe ze er zelf over denken en dan reageren zoals daarbij past.
Mijn broertje en zijn vriendin waren ook ongeverwacht zwanger, kenden elkaar nog niet zolang en woonden net een paar maanden samen (gelukkig geen relatieproblemen en financieel redelijk op orde). Mijn broertje zei: we zijn zwanger en zijn er heel blij mee (nadat ze zelf een week aan het idee waren gewend natuurlijk). Dat maakte het voor ons heel makkelijk om op de juiste manier te reageren.
Het belangrijkste is denk ik om haar/hen te steunen. Ze hebben er niets aan om te horen dat het een ongelukkige situatie is, dat weten ze waarschijnlijk zelf ook wel. Misschien kan je ze juist helpen om de boel, financieel en relationeel, op orde te krijgen en te houden?

Succes en groetjes, Irene.
 
het spijt me heel erg, maar ik vind dat je absoluut niet te oordelen hebt over hun situatie, als je broer en schoonzusje er blij mee zijn wie ben jij dan nog om de pret te drukken?? ik wil niet bot uit de hoek komen, maar het is hun keuze en de wereld om hun heeft zich daaraan aan te passen!! ze zijn volwassen en weten vast wel wat ze doen! ik begrijp je bezorgdheid, echt waar en dat is ook heel lief van je! maar dit is iets tussen hun tweetjes!
 
Terug
Bovenaan