leuk snoeptaart maken, wie weet hoe?

Hallo, ik zou graag 'n leuke snoeptaart willen maken, maar weet niet hoe ik het beste te werk kan gaan, is er iemand die mij 'n handje verder kan helpen? groetjes en alvast bedankt Wendy

Hallo Wendy,

Ik lees je mailtje nu pas, dus misschien is mijn verhaal te laat.

Voor de verjaardag van een van mijn dochters heb ik er laatst 1 gemaakt.
Ik heb drie ronde schijven uitgesneden van piepschuim. Van groot naar klein. De onderste laag heb ik daarna met paars papier beplakt (het papier aan de zijkanten heb ik ietsje hoger gemaakt dan het piepschuim zodat de traktatie er niet zo makkelijk af zou vallen en je kunt de traktatie ook een beetje in het piepschuim steken), de tweede met rose en de derde met creme papier. Om de zijkanten heb ik ook nog breed lint in die kleuren gedaan. Daarna heb ik de lagen op elkaar geplakt met dubbel zijdig plakband maar kan bijvoorbeeld ook met sateprikkers.
Ik heb  kleine 'snoeptaartjes' gemaakt van een gekleurde smiley, daar bovenop een gekleurde ronde spek en daarboven op een tumtummetje. Met een leuke prikker heb ik ze aan elkaar vastgemaakt. Deze heb ik op de randen van de taart gezet. De bovenste schijf heb ik versierd met 5 kaarsjes (ze werd 5 jaar) en een kaarsje met '5' in het midden.
Was een groot succes. De juf heeft de taart gehouden, want ze vond het zo leuk en ik ging er toch niks mee doen.
Succes ermee!

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan