Leuk speelgoed voor kind van 2/3 jr ???

Hoi,

Wij hebben een zoontje van 2 jr en 2mnd.
En binnen kan hij zichzelf vaak moeilijk vermaken.
Even lezen, puzzelen of kleuren doet ie wel maar dan ook maar heel even en dan is ie er weer op uitgekeken.
Tekenfilmpjes kijken zoals dora enz vind ie heel leuk maar goed dat kan niet de hele dag.

En buiten in de tuin vermaakt ie zich prima met al z,n speelgoed.
Maar binnen is dat echt anders weet iemand wat leuk en/of leerzaam speelgoed is voor kinderen van 2/3 jaar?
Hij heeft ook veel ander speelgoed zoals autotjes en knuffels en dingetjes die geluid maken maar hij is overal snel op uit gekeken of hij wil er niet mee spelen.

bijv als ik vraag zullen we kleuren o.i.d zegt ie ook vaak nee.
ik weet echt niet meer wat ik binnen met hem moet doen.
Iemand nog leuke ideeen?

groetjes
 
hallo,

ik lees met je mee als iemand een antwoord heeft.

mijn dochter is 2 jaar en een maand.
ze heeft vanalles, maar speelt er maar kort mee.
het liefst wil ze de hele dag tv kijken. de programa's vn nicelodeon.

buiten spelen doet ze ook graag.
ook wil ze de hele tijd samen spelen, dat gaat ook niet altijd. ze heeft nog een zusje van 14 weken.

ik laat haar meestal wel helpen als ik met het huishouden bezig ben. vind ze meestal wel leuk.

groetjes henny











 
Hallo
Ons zoontje is 2,5 en speelt er graag met zijn auto's en duplo blokken. Bouwen, afbreken en weer opbouwen. Hij heeft er wat poppetjes en diertjes bij en kan zich er prima mee vermaken.Ook hefet hij een houten treinbaantje waar hij graag mee speelt.
Puzzeltjes maken,samen domino of memory spelen, kleuren, koken vanalles  vind hij  leuk.  
Daarnaast lezen we veel, zingen en dansen, spelen buiten vooral zandbak is favoriet. Overdag staat hier niet tot nauwelijks  de tv aan. Hij vraagt er verder ook niet om alleen 's avonds na het eten. Hij kijkt dan graag naar kabouter Plop of de teletubbies (deze heb ik dan in de middag opgenomen).
Als ik in de ochtend de vaatwasser leeghaal, wat stof, zuig en dweil vermaakt hij zich alleen. De rest van de dag is voor hem en dat weet hij. Dit hebben we altijd zo gedaan dus hij is dit ook niet anders gewend.
Succes!
Groetjes Jeanette
 
hallo ,

mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden en die heeft de hele dierentuin van duplo compleet en daar kan hij uren heel rustig mee spelen.
het is wel duur maar wij hebben steeds een doosje gekocht maar het was het geld wel waard

groetjes
 
inderdaad, duplo houten blokken en dergelijke, de zandbak en een heel arsenaal aan lege bakjes enzo om andere dingen in te doen waren bij ons echt favoriet
Mijn dochter had een houten memorie spelletje en was aldoor stapeltjes aan het maken en torens aan het bouwen van alles wat ze tegenkwam, verder alles wat ik deed, deed ze na, vegen en poetsen, boekjes lezen, vanaf 2,5 is ze gek op puzzelen, steeds weer dezelfde...

anders gewoon weer eens een rondje met hem door de speelgoed winkel om te kijken wat hij leuk vind (hoef je het natuurlijk niet gelijk te kopen) of kijken waar hij bij andere mensen mee speelt....

Succes Yvonne
 
hoi,
bij ons helpde het als ik hem op gang bracht. dus even een voorbeeld geven wat je er mee kan spelen.
bv de pop eten geven en schone luier en eten geven.
dan speelde hij zelf even verder(maar ze spelen vaak maar 20 min achter een met speelgoed)je hebt geluk als je kindje uit zich zelf langer kan spelen.

ook hielp het bij mij als ik de hele bak speelgoed om kiepte(of soms twee bakken)
het was een zooi maar hij speelde wel weer even.

succes
 
Hallo,

Wij zijn lid geworden van de speel-o-theek bij ons in de buurt. Daar mag je speelgoed 3 weken lenen en eventueel 3 weken verlengen. Op die manier zijn we er achter gekomen wat onze dochter leuk vindt. Ze houdt bv helemaal NIEt van duplo en blokken, maar little people vindt ze wel erg leuk. Ze zit bijna nooit op de driwieler, maar de step vindt ze fantastisch.
Spullen die we leenden en waarop ze nog niet was uitgekeken na 6 weken hebben we bv op haar verlnaglijstje gezet of voor haar gekocht.
Misschien is dit voor jou ook een optie.

Succes,

Esther
 
Hoi Senjo,

Ons zoontje is nu 2 jaar en 5 maanden. Hij kan zich gelukkig best goed vermaken in zijn eentje, op voorwaarde dat hij eerst voldoende aandacht heeft gehad. Daarna speelt hij gewoon zelf als hij maar wel met me kan kletsen (ik moet dus wel in de buurt zijn). Verder helpt hij ook heel graag mee: poetsen en boodschappen uitruimen vindt hij het leukst.

Zijn favorieten zijn inderdaad ook duplo met autootjes, (voet)ballen (ik heb pas drie simpele vilten balletjes voor hem gerold en daar is hij al uren zoet mee geweest, ook in bad) en sinds kort ook timmeren en met kindergereedschap spelen. Hij had al zo'n houten setje met een hamertje een een plankje waar je van die gekleurde staafjes doorheen moet jassen. Verder heeft hij afgelopen weekend een uitgebreide set met gereedschap gekregen (nu bij de LIDL voor 9,95: met een zaag, een hamer, een kruiskopschroevendraaier en een gewone schroevendraaier, een meetlint, een waterpas, een cirkelzaag (die draait als je erin knijpt, geen batterijen) en losse schroeven en "spijkers": allemaal stevig genoeg en groot genoeg ivm inslikken). Die set vindt hij ook leuk, alhoewel hij met het houten hamertje harder kan meppen, dus die blijft favoriet.

Goed idee zeg, van die Speel-o-theek! Dat had bij ons denk ik ook wel wat ongebruikt speelgoed gescheeld.

Groetjes,
Anne-Marie
 
Terug
Bovenaan