Leuk uitje baby, hoe kom ik een week alleen door?

<p>Hoihoi, misschien vinden jullie het een gekke vraag maar goed.</p><p>Mijn man gaat over 2 weken voor een week op vakantie. Achteraf heb ik heel erg spijt dat ik dit goed heb gevonden, maar anders was de keuze januari of februari en dan ben ik net weer aan het werk dus dat vond ik ook niet ideaal.</p><p>Nu merk ik dat ik sinds deze week een beetje in een dipje zit. Ik hou erg van wandelen maar met dit vreselijke herfstweer lukt dat natuurlijk niet zo goed. Nu zit ik vooral thuis. Ik vind het dan ook heel erg fijn als mijn man s avonds thuis komt. Ik hou best van lekker netflix of zo kijken maar niet dag in dag uit. Sporten mag ik nog niet. Af en toe ga ik koffie drinken met vriendinnen, maar toch. </p><p>Dat is dan ook meteen mijn punt. Ik zie erg op tegen de week alleen. Uiteraard zijn mijn ouders in de buurt en kan ik wellicht wat afspreken met een vriendin voor een kopje koffie maar dan nog voelt het best eenzaam of zo. Mijn zoontje is over een paar dagen 2 maanden dus dan 2,5 maand. Nu zei mijn zusje ook al, misschien kan ik een dagje vrij nemen om iets leuks met z'n 3en te doen.</p><p>Maar.. Hebben jullie tips voor mij wat ik zou kunnen doen met een baby van 2,5 maand oud behalve ergens koffie drinken /lunchen? Zwemmen wil ik eigenlijk mee wachten tot 3 maanden. Ik zat serieus te denken om 2 nachten in een huisje te gaan zitten ergens, maar ja waar en in mijn eentje best een onderneming.</p><p>Het punt is dat ik ook gewoon toe ben aan even een andere omgeving dan thuis denk ik</p>

Ik ben doordeweeks altijd alleen:) maar ik snap je wel hoor. Eens even iets anders dan thuiszitten en mama zijn. 
Zelf neem(en nam) ik mijn kindje overal mee naartoe, dagje shoppen, op bezoek of gewoon een ritje in de auto. Zeker als ze nog zo klein zijn ging dat bij mij prima. 
Maarja echt activiteiten met een baby... 
als je zus oudere kinderen heeft zou je natuurlijk ook gewoon naar een binnenspeeltuin oid kunnen gaan, dierentuin, speelparken, net wat je zelf leuk vind! En anders is er misschien een keer iemand die even op kan passen zodat je zelf lekker even wegkan:) 
Succes ermee, en een weekje is zo voorbij hoor! 

Mijn man zit nu een week in het buitenland voor zn werk.  Begin september was hij ook een week weg voor zn werk.
Ik heb een dochter van bijna 2 jaar en een dochter van 9 weken oud. 
Ik vind het ook heel saai om alleen thuis te zijn met de kinderen, al is het met een peuter erbij wel gezelliger! Ik zag er van tevoren ook erg tegenop.. maar als de week eenmaal begonnen is, gaat het prima! 
Echt activiteiten doen met een kleine baby kan nog niet. Ze slapen toch alleen maar ;) 
Het scheelt dat ik een oudere dochter heb, ik ga elke dag wel even op pad met haar (tuincentrum, kopje koffie drinken in de stad, eendjes voeren, ochtendje naar een binnenspeeltuin) en de baby gaat gewoon mee. Als het droog is, wandelen we. En elke avond ga ik bij vrienden of familie eten, zo blijf je zelf een beetje onder de mensen! ;) 
Mijn ouders en familie wonen op 2 uur rijden, dus daar kan ik helaas niet even heen.
Het moeilijkste vind ik de nachtrust.. mijn dochter drinkt s nachts vaak om 3.00 en 6.00, en om 6.30 staat de oudste alweer te springen in dr bed. Dat vind ik echt pittig in mn eentje!
Gewoon proberen die week af te spreken met vriendinnen en ga gewoon winkelen en naar het tuincentrum enzo en neem je baby mee! 
Babyzwemmen klinkt leuk, maar de 'minimum leeftijd ' is idd vaak 3 maanden. En dan houden ze het nog maar 30 minuutjes vol, ze vinden het nog niet echt leuk als ze zo klein zijn. Dus dan ben je ook na 1.5 uur weer thuis, verwacht niet dat je een hele ochtend in het zwembad kan zitten met je baby.

Terug
Bovenaan