leuke actie schoonmoeder....NOT!

oh oh, mag ik even stoom afblazen??

Ik ben de 20e uitgerekend. We hebben geen familie of vrienden dicht in de buurt wonen.
Mijn vader heeft geen rijbewijs en mijn moeder durft niet in het donker te rijden.
Als de bevalling zich aankondigd en het is toevallig al donker dan zijn we afhankelijk van mijn schoonmoeder die dan als het nodig is ons 2 jarig dochtertje op komt halen.
We hadden het allemaal mooi uitgedacht  en een heel noodplan opgesteld.
Nu belt mijn schoonmoeder vandaag om iets op te biechten. Gelukkig had ik haar niet aan de lijn.
Precies rond de uitgerekende datum laat ze haar ogen liften in het ziekenhuis.
Het is in principe een dagbehandeling maar daarna moet ze nog 4 dagen in het verband, waarschijnlijk kan ze dan wel auto rijden maar dan ziet ze er niet uit natuurlijk, dus wil ze de deur niet uit.
Het is een puur estethische ingreep die pas recent gepland is en absoluut niet dringend..
En weet je wat me nu het meeste steekt???
Ze heeft die datum gekozen omdat dan de hulp in de huishouding op vakantie is die week en dan hoeft niemand het dus te weten dat ze de ingreep heeft laten doen....

Nu ik het opschrijf moet ik er eigenlijk alleen ,maar hard om lachen, ik mag hopen dat ik de 20e beval en dat ze dan dus of niet op kraamvisite durft te komen omdat ze er bont en blauw uitziet, of ze doet het wel en ze gaat echt door de grond van schaamte, ik hoop dan dat er net nog meer visite is...hihi..
Of is dat heel gemeen gedacht??

Elke

He Elke,

Lekkere actie van je schoonmoeder! Hebben jullie al een noodplan voor als het kindje zich dus wel aankondigt. Je zult de oudste toch ergens veilig moeten onderbrengen.

Vervelend hoor, sterkte met de laatste loodjes.

Carina

ohohoh, lachwekkend zielig inderdaad... Hoe oud zei je dat je schoonmoeder is? 13 jaar ofzo?

Maar goed, jij zit wel met 't probleem als de kleine zich aankondigd in die periode. Hebben jullie al een backup plan?
Tja, en anders moet je nu maar heeeeeeeel veel van die ananassen eten, dan is de kleine er ruim voor die tijd!

Ooooooo, sorry hoor, ik moest wel lachen. Ik zag het helemaal voor me.
Lekkere oma!
Ik hoop echt dat het gewoon niet donker is en je ouders kunnen komen, en dat schoonmama in t verband op kraamvisite komt!
voor jou dat je zo cool bent en d'r niet op d'r nummer wijst! Toen ik zwanger was (geef de hormonen maar de schuld) leek ik wel een cobra zei m'n man als m'n schoonouders iets fouts zeiden...

groetjes,Priscilla
en succes met de laatste loodjes!
Enne van ananas wist ik t niet, wel van orgasmes...

helaas, de ananas heeft niet geholpen en dat andere ook niet ..
We hebben wel een soort van noodplan. Blijkbaar hebben mijn 2 schoonzussen beloofd aan mijn schoonmoeder om rond die dagen ok standby te staan.
het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen, maar ze wonen ook niet echt bij de deur en hebben een eigen gezin wat ze misschien niet stel op sprong alleen kunnen laten.
De vorige keer ben ik in 2,5 uur bevallen dus dat maakt me er niet helemaal geruster op.
Anderzijds kan mijn dochtertje ook nog even naar de buren en daar later op gehaald worden door wie dan ook, dus we zien wel.

Elke

Handig zo'n schoonmoeder die enkelt aan haarzelf denkt.. zo heb ik er ook 1 thuis pfff..

Hopen dat je schoonzussen dan wel zo snel mogelijk bij je kunnen zijn.. En anders idd je buren, nood breekt wetten heh, maar het is vervelend dat je je zorgen moet maken over je kindje als je moet gaan bevallen niet echt iedeaal als je moet bevallen..

Hoop voor je dat toch alles op z'n pootjes terecht komt!

Groetjes Claudia

Tja, die schoonmoeders ook altijd. Maar wel raar hoor dat ze dat net rond die tijd doet.
Hopelijk komt toch alles nog op zijn pootjes terecht. Maar kan me voorstellen dat je erg baalt.

Het gaat nu wel opschieten. Spannend hoor. Weer zo'n klein hulpeloos mensje. Ik hoop dat het allemaal heel goed gaat en je je geen zorgen hoeft te maken over je kleine meid. Succes met de bevalling.

Terug
Bovenaan