leuke boeken voor peuters over baby op komst???

A

Anoniem

Guest
Over een tijdje willen we onze zoon van 2 1/2 toch duidelijk gaan maken dat er een baby op komst is. We hebben nog genoeg tijd hoor! Nu houden wij erg van lezen dus ik vroeg me af welke boeken er goed te begrijpen zijn voor kinderen op deze leeftijd over baby's en broertjes of zusjes.
Wie kan ons helpen???

Mijn dochter vindt Balotje en de baby erg leuk om te lezen. Het is van Yvonne Jagtenberg. Het is een groot prentenboek met hele leuke tekeningen. Het gaat meer over de zwangerschap en over wat er gebeurt als de baby zich aankondigt. Maar het is vooral een leuk verhaal dat over een peutertje gaat dat wil weten hoe de baby in de buik komt, en niemand wil vertellen hoe dat komt.
In Amsterdam zitten trouwens kinderboekenwinkels met heel leuk assortiment met dit onderwerp.

Groetjes
Wasabimammie!

Mijn dochter is 3 en echt heel erg bezig met de 'dikke buik'. Zij heeft ook een boekje, Biba baby boek van Marjolein Mattaar, uitgeverij Kimio. Het is een boekje met flapjes, waarbij je in de buik kan kijken en de groeiende baby ziet. Mijn vriend vind de tekst erbij vreselijk, hij gaat ervan stotteren. Maar ik (en onze dochter) vind 'm erg leuk.

Terug
Bovenaan