Leuke boekjes...

Hallo allemaal,

Wij zijn zwanger van ons tweede kindje en ik ben eigenlijk op zoek naar leuke boekjes dat we onze oudste  een beetje spelenderwijs uit kunnen leggen wat er straks allemaal gaat gebeuren. Heeft er iemand nog leuke ideeën?

Bedankt,
Patty
20w1d

hai patty

mijn dochtertje is 2,5 en ze is dol op het boek die ik hiervoor heb aangeschaft:
'Mama, wat heb je in je buik' van Abby Cocovini

Het is A4 formaat en je ziet een baby groeien van niets tot hoe groot hij is als hij geboren wordt. Je kan het zo voor je buik houden en je oudste kindje laten meekijken en de verhaaltje die er omheen staan voorlezen. (bijvoorbeeld: baby doet 15 plasjes op een dag, of de baby trekt gekke bekken e.d)

succes
Hilal
24wkn4dgn

Ook wij hebben het boek; mama wat heb je in je buik?

Onze dochter is straks 21 mnd als baby2 geboren wordt, ze is nu 17 maanden en snapt er nog niet veel van.
Maar de plaatjes zijn mooi en duidelijk en we moeten toch iets hebben om uitleg te kunnen geven?!

Zelfs  voor eventuele vragen na de bevalling voor later lijkt het mij een leuk boek.

Groetjes

Nadat ik positieve verhalen over bovengenoemde titel op dit forum had gelezen, heb ik het boek ook aangeschaft. Bedankt voor de tip! Mijn dochter van 1,5 vindt het ook al leuk ondanks het feit dat ze te jong is om het echt te begrijpen. Vooral de laatste pagina (waarbij de buik opengeklapt kan worden) is favoriet. Ook haar broer van 3 vindt het een leuk boek. Een aandrader dus. Het lijkt Tell Sell wel haha.
Groetjes Sacha
24 wkn, 3 dgn

Hallo allemaal,

Ik heb toen ik zwanger was van de tweede kleine pluis van nijntje en bram krijgt een broertje gehaald.....Tristàn vond die helemaal geweldig....ik ben wel benieuwd naar het boek waar de rest het over had dus daar ga ik straks ff naar kijken!

Groetjes Brechtje      

leuk, dit topic!
was net zelf gisteren aan het denken welk boekje ik zou moeten kopen, en na jullie recensies heb ik 'mama wat zit er in je buik?' en 'kleine pluis'besteld bij bol.com.
ben benieuwd!

hier nog een leuk boekje
bij de prenatal heb ik laatst voor Vera het boekje gehaald wat heb je in je buik mama.
een leuk boekje met flapjes. Iedere keer wordt de buik groter en zit er iets groeters in de buik. het begint met een vlo, dan een inktvis, een aapje, een paard, een draak en het eindigt met mama die een baby vast houdt. Zo ontzettend leuk. Vera vraagt er nu dagelijks om.

Vooral voor kleintjes erg leuk.

groetjes daan

Terug
Bovenaan