Leuke dingen doen met je baby

Hoi allemaal,
Jasmijn is onze eerste en ik vind het leuk om iets met haar te doen, ik ben zelf heel actief en kan niet zo goed 'niks doen'. Nu zitten we op babymassage en dat is leuk, want dat kan ik thuis ook doen met haar, en dan zijn we lekker bezig. Weten jullie nog andere dingen om te doen?
Groetjes
Lonneke

Wij hebben bij ons in de stad een cultureel centrum die vanaf 4 maanden de cursus "muziek met de baby op schoot" aanbied. Dit ga ik doen met Carmen. Ook mag ze na volgende week vrijdag (dan krijgt ze haar eerste prikken) zwemmen. Met de meiden van mijn "pufclub" gaan we dan babyzwemmen. Dat bieden ze bij ons in het zwembad aan. Misschien zijn dit wat ideetjes!! Succes.

Babyzwemmen is erg leuk! En je kunt natuurlijk een zwembad uitzoeken waar ze geen chloor in het water hebben.
Met je baby naar de kinderboerderij is ook erg leuk, en gewoon in het bos wandelen vinden ze vaak ook erg leuk. Vooral als de kap van de wagen naar beneden is. Dan kunnen ze heerlijk naar de blaadjes en de bomen kijken.

Ik ben niet zon actief type. Ik vind het wel heel leuk om Joost op bed te leggen en dan te babygymen. Hij vind dat ook erg leuk als je tegen hem zit te kletsen.

Naar de kinderboerderij ga ik wel, maar niet voor Joost. Die heeft er volgens mij niet zoveel aan.

Wij zijn afgelopen zondag voor het eerst gaan zwemmen, heerlijk ! Met Tijn ben ik ook altijd gaan zwemmen maar met 2 kleintjes is dat erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Vanaf september gaat mijn vader (die al 20 jaar niet meer gezwommen heeft en speciaal voor dit doel een zwembroek kocht!) mee zwemmen zodat ze toch allebei mee kunnen. Verheug me er nu al op, want Tijn vindt het altijd geweldig en Wout leek het ook heel lekker te vinden.
Verder kun je idd babymassage doen, muziek op schoot, wat later peutergym (hier vanaf een jaar) maar ik merk dat er vaak eigenlijk niets nodig is. Lekker wandelen, samen boekjes lezen, een parasol met daar wat felgekleurde dingen aan vastgezet, wat zand of water... En dan kun jij lekker kijken, observeren en ... GENIETEN !!!

Afgelopen weekend voor het eerst met Jasmijn in het zwembad geweest... En ze vond het toch lekker! Klein waterratje.... dus dat gaan we vaker doen! Ik ben zelfs ook even mee het water in geweest maar vond het wel eng met dat litteken op m´n buik...

Terug
Bovenaan