Wat een heftige situatie. Mijn moeder is vorig jaar overleden, toen ik ruim 3 maanden zwanger was. Ze had gehoopt er met de geboorte nog bij te kunnen zijn, maar dat mocht helaas niet zo zijn. Ik heb sowieso op de kamer van mijn zoontje een foto neergezet van mijn moeder zodat ik hem af en toe iets kan vertellen over mijn moeder, zijn oma. Daarnaast heeft mijn moeder een afscheidsbrief geschreven voor hem. Heel bijzonder en zo mooi. Ik lees de brief nog regelmatig en ga deze als hij ouder is ook aan hem geven. Ik wil dat hij beseft dat er nog een oma is geweest die ontzettend veel van hem had gehouden. En inderdaad het boek 'oma vertel eens'. Als ik je 1 tip mag geven, vraag de dingen nog aan je moeder die je wilt vragen. Ik kom er nu achter dat ik bepaalde dingen nog had willen vragen zoals 'wanneer ben ik gaan kruipen/lopen', 'sliep ik met een speentje', 'sliep ik graag op mijn buik'. Nu mijn zoontje (8mdn) ouder begint te worden zijn dit vragen die ik graag had willen stellen. Je kunt natuurlijk niet alle vragen bedenken, maar wellicht zijn er wel dingen die je graag zou willen weten hoe jij als kind was. Ik heb mijn moeder destijds ook de naam van mijn zoontje verteld zodat ze dat zou weten.
Heel veel sterkte in ieder geval en geniet vooral nog van de mooie tijd die je met je moeder hebt en van je zwangerschap!