Leuke ideeën om aan te kondigen dat de kleine geboren is (geen ooievaar)

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Wie heeft er nog leuke ideeën om kenbaar te maken dat je kindje geboren is?
En dan bedoel ik niet een houten ooievaar in de tuin of de inmiddels alom bekende 3d ooievaar die zogenaamd door de ruit is gevlogen.......
Ik heb wel op internet zitten zoeken, maar het enige leuke alternatief vond ik een ooievaar op een vlaggestok. Maar die moest je ophalen in Groningen en wij wonen in de regio Utrecht, dus dat zag ik niet zitten.......

Alle ideeën zijn welkom, ben heel benieuwd!

Alvast bedankt.

Groetjes,
Diana (37 weken en 3 dagen)

Hey,

Ik heb niet echt een ideetje voor dat aan te kondigen maar wel voor de meter en de peter te vragen,moest je dit nog niet gedaan hebben.
Ik ben zelf van belgie en heb onlangs een puzzel besteld,je kan dan zelf een afbeelding kiezen of de echo of zo er laten opzetten dat kies je zelf en de tekst kies je ook zelf of kiest van de voorbeeldjes.
Bij mij stond er op ...Op mijn hoofdje staat nog geen haar,ook mijn tandjes zijn nog niet klaar,daarom vraag ik in het geheim wil jij mijn meter/peter zijn.
Heb er echt mooie reacties op gehad en het was echt wel mooi gedaan.
Die site is www.zizou.be
Is wel van belgie maar zullen dit ook wel naar nederland sturen.
Het was ook zeker niet duur denk een vijf of zes euro voor een puzzel,mss dat je hier wat mee bent,groetjes

Een slinger voor het raam? www.feestslinger.nl maakt ze op maat. Bv me de naam van je kindje erop. Wij hebben er net eentje binnengekregen en hij is leuk!

Er is ook nog zoiets als een geboortebord. Google er maar eens op.

gr.Ing

Hoi Diana,

Kijk eens op de site www.geboortesticker.nl
Ik vind deze stickers voor op het raam nogal duur dus heb ik bij de Praxis voor ongeveer 5 euro een rol zelfklevend decoratiefolie gekocht (in allerlei kleuren en motieven te krijgen) en heb er zelf een gemaakt.

Ik heb op de computer letters uitgezocht en uitgeprint. Deze op het folie gelegd (let op spiegelbeeld) en toen voorzichtig uitgeknipt. Wel wat werk maar erg leuk om te doen en zeer orgineel!!

Gr. Marieke

Hoi,

Wij hebben zelf geen voortuin dus ik moest iets bedenken voor aan het raam en die standaard dingen ben ik ook niet zo van. Ik heb wel een aantal ideetjes, misschien vind je het wat:

Een slinger van 't shirtjes met de naam erop geschilderd.
Een schilderijtje (die goedkope schildersdoekjes bij xenos e.d.) beplakken met een leuk stofje en daarop de naam in houten of stoffen letters plakken. Eventueel nog met datum
Voor een jongen een houten auto met houten letters erop en de wielen beplakken met blauw/witte muisjes. Ophangen aan een leuk boerenbont blauw lint.
Voor een meisje een grote krans bekleed met vlindertjes en bloemetjes en daarin ook de naam in hout of stoffen letters.
Die stickers vind ik ook een leuk idee. Misschien op een plexiglas plaat plakken zodat je het daarna nog op de kamer kan hangen.
Hier ook nog een site waar je misschien wat leuks vind. www.beebidee.nl

Hopelijk heb je hier wat aan.

Liefs
Nicole (25,5 weken)

Hallo,

Toen mijn zoontje geboren werd wilde ik ook iets anders dan 'normaal'.
Omdat mijn zoontje in het (chineze) jaar van de aap geboren is (net zoals mijn vriend en ikzelf) ben ik in eerste instantie opzoek gegaan naar een leuke grote knuffel van een aap om deze dan met luier en al in de voortuin te hangen. Maar zoals altijd wanneer je echt opzoek bent naar iets was deze aap natuurlijk niet te vinden... Uiteindelijk heeft mijn creatiefe vader een aap uit hout gefiguurzaagt, deze kreeg uiteraard een luier om. Weer eens wat anders.... En het leuke is dat deze aap nog altijd (maar nu zonder luier) in zijn kamertje hangt.
Dit jaar is het jaar van de hond, dus ik ga maar alvast opzoek naar een leuke grote knuffel hond (of zal ik opa maar weer eens lief aankijken?)

Groetjes  

Op onderstaande site kwam ik wel een paar leuke tegen,
Ik vond zelf vooral de eerste die staat aangegeven het verkeersbord wel een leuke.

http://www.4yourkidsonly.nl/   main.php?cat=*%20Geboorteborden

(spaties even verwijderen)

Groetjes Elise

Hoi!

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb uiteindelijk gekozen voor het bord (soort 'te koop bord' voor op je raam). Hierop staat 'Hoera een dochter!'. Vond het erg leuk en het is goed zichtbaar.
Als het goed is komen ze het vanmiddag brengen. Ben heel benieuwd. De kosten vielen me ook mee (€ 27,-).

Groetjes van Diana

Terug
Bovenaan