Leuke ideeën om te doen met dit slechte weer?

Hoi allemaal,

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik vind
het moeilijk om steeds weer iets leuks te verzinnen om te gaan doen,
met dit slechte weer. Naar buiten kan niet, want het regent. En binnen
zijn de ideeën inmiddels ook wel op. Ik merk aan de kinderen dat ze
zich beginnen te vervelen. Ze worden zo druk!
Ik ben erg benieuwd of jullie nog leuke tips hebben!
Alvast bedankt,
Mama van Sven en Ewout
 
Hey !

Onze dochter vind het erg leuk om in de regen te fietsen of te wandelen.
Ze heeft nu een paraplu gekregen van sinterklaas en kan niet wachten om in de regen te stappen.
Wat we ook wel doen met dit slechte weer is:
- knutselen.
- koekjes bakken, kaasstengels, of pepernoten.
-  vingerverven.
- kleuren
- zwemmen
Verder  zijn mijn ideeën ook een beetje op.
Onze dochter vind het ook erg leuk om mee te helpen in huishouden dus dit houd haar ook wel even bezig en verder kan ze zich zelf ook goed vermaken maar tips zijn voor mij ook altijd welkom hoor.
Veel succes om deze regenachtige dagen door  te komen.
Groeten van Miena.  
 
Hallo
ook mijn zoontje vind het erg leuk in de regen. Poncho en laarzen aan en spetteren maar.
Maar vooral doen we vanalles binnen. Hij houdt van puzzelen, lezen en knutselen (verven, kleuren, plakken). Dit doen we dan ook meer anders. Ook koekjes bakken of mee laten koken vindt hij erg leuk. Eigenlijk dus een beetje hetzelfde als de vorige schrijfster.
Succes.
 
Wij gaan ook juist wel naar buiten... niks zo leuk als gelegitimeerd in de plassen stampen!

Wat ik zelf ook wel eens doe is de kinderen 's middags alvast uitgebreid in bad doen. Extra lang en daarna meteen lekker de pyjama aan, kunnen ze na het eten zo hun bed in.

Joke.
 
Wij hebben een kamer over, daar heb ik nu een trampoline (één die eigenlijk voor op het water is) neergezet, zo kan mijn dochter zich toch nog even flink uitleven, ook al blijven we binnen.
 
"Naar buiten kan niet, want het regent."

Waarom niet?
Mijn zoontje vindt het echt heerlijk buiten, als het regent. Als de kindjes goed aangekleed zijn (incl. kaplaarsjes), is regen echt geen probleem. Sterker nog: ik vind dat het geen probleem mag zijn.
 
Hoi,

Kijk ook eens op internet. Er zijn een paar sites waar leuke spelletjes/puzzeltjes/liedjes op staan. Mijn zoontje (bijna 3) vindt dit erg leuk om samen met mij te doen:

www.bobo.nl (de liedjes en het meeleesverhaaltje zijn favoriet)
www.disneyclub.nl  (beperkt toegankelijk als je geen lid bent)
www.peutertv.nl -> teletubbies dierenoptocht spel is erg leuk

Verder begint hij ook echte spelletjes zoals memory en domino leuk te vinden. Dat vindt ik erg gezellig.

Veel speelplezier

Marijcke
 
Terug
Bovenaan