Leuke ideeen om het te vertellen!

A

Anoniem

Guest

Hallo dames,

Als aller eerste natuurlijk allemaal van harte gefeliciteerd, met jullie zwangerschap.

Ik weet eigenlijk pas van vanmorgen dat ik zwanger ben, dus jullie zijn zo ongeveer de eerste. Ik heb heel lang op deze site gezeten, dan niet bij zijn, maar zwanger worden. En daarna helaas naar: als zwanger worden langer duurt.

Nu is het gekke dat we een hele tijd bezig zijn geweest met Clomid, en de beslissing in november 2006 is gevallen dat dat voor ons ook niet werkt. Ik heb nl. geen cyclus, en mijn man heeft matig zaad, dus dat is een slechte combinatie.

Vandaar dat we ook gekozen hebben voor IVF-ISCI. Daar hebben we komende donderdag ons eerste gesprek over, en 13 maart het laatste afrondende gesprek om te beginnen, als niet gebleken had vandaag dat ik zwanger ben!!

Het is allemaal heel erg onwerkelijk. Ik weet niet eens hoe lang!
Donderdag heb ik nu ipv mijn iVF gesprek, mijn 1e echo! En dan kom ik er dus achter hoe lang (ver) ik precies ben. Dus dat is allemaal wel spannend allemaal.

Ik zag een aantal maal in het onderwerp staan, wanneer vertel je het.
Vanavond! Misschien overdreven, maar ouders, broers, zussen en dicht bij vrienden zijn van ons hele ivf op de hoogte, dus die verwachten dit ook niet.

Toen ik vanmorgen de test deed, draaide ik me om, en de 2 strepen sprongen er zowat uit, dus duidelijker kon het niet.
Nu ben ik me dus de hele dag suf aant denken om een leuke manier te bedenken om het sommige te vertellen. het moet wel op een gepaste manier zijn. Hebben jullie nog leuke ideeen, of hoe jullie het van plan zijn, of al eens gedaan hebben.

Mijn ouders wonen in de buurt, dus daar gaan we vanavond heen.
De ouders en broers van mijn man wonen niet in de buurt, dus daar hebben we dit weekend voor gepland. Voor beide ouders had ik al een klein fotolijstje klaar liggen, maar op de plek waar de foto normaal zit, de tekst: Wij zijn zwanger!

En de ouders van mijn man ga ik ook een abonnement op het blad ook geven,
voor opa's en oma's en dat laat ik ze dan beide tegelijkertijd uitpakken,
dan moet de boodschap toch overkomen. Voor hun het eerste kleinkind.

Voordat ik nu nog verder ratel, ga ik eerst geduldig (!) jullie reacties afwachten.
Vast bedankt hiervoor. Groetjes en succes allemaal.

Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er lekker van, want het is toch echt zo'n leuke, fijne en bijzondere ervaring.

Ik ben een beetje laat om nog tips te geven, maar hoe waren de reacties?

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ook een oud gediende van het als zwanger worden langer duurt forum dus! Ik ken je nog wel!
GEFELICITEERD! Wat fijn dat het hele cirsus rondom ivf/isci je bespaard is gebleven.
Ik ben 2 keer zwanger geweest. 1 x net als jij tegen alle verwachtingen in. Wij hebben toen ook niet gewacht tot de 12 weken met het vertellen hoor. Het werkt toch echt heel anders als je niet vanzelf zwanger raakt omdat je omgeving met je meeleeft met al het ziekenhuisgedoe. Gewoon vertellen zou ik zeggen alleen........met die abonnementen zou ik even wachten als ik eerlijk ben. Ik heb een miskraam gehad bij 8 weken en er lagen allerlei cadeautjes en dat was niet zo leuk. (goed bedoeld van de ouders dat wel...). Probeer te genieten en vertel het zeker op een ludieke manier maar doe geen dingen waar je aan vast zit.(zoals een abonnement)
Je kan de zwangerschaptest inpakken (eentje extra kopen en weer plassen). Het fotolijstje is leuk. Mijn vriendin was zwanger en had een t'shirt aan met ik wordt mamma. Een beker met oma en opa kopen???
Het zijn maar wat ideetjes.
Nogmaals gefeliciteerd!!
lfs ing

Terug
Bovenaan