leuke ideeen voor de geboorte

hallo

ik bnen u 25 weken zwanger en ben langzaam de nodige dingen aan het voorbereiden,
Nu wil ik straks als de kleine er is en iedereen op visite komt een soort leuk kraamboek maken net als met een receptie met trouwen waar iedereen wat in kan schrijven. Verder ben ik ook op zoek naar leuke kraamcadeautjes voor de visite als aandenken.
Niet te duur misschien wel creatief.
Wie heeft er leuke ideeen?
Ik hoor het graag.
Daisy
 
Voor kraambezoek ken ik het niet, maar omdat we de trouwerij van mijn zwager aan het voorbereiden zijn, doe ik een gooi. Wij hebben voor iedere gast een gekleurd kaartje, waar ze iets persoonlijks op kunnen zetten. Die binden we naderhand samen tot 1 boek.
Een andere keer hebben we een hele grote lijst genomen met een leeg schilderij waar iedereen iets op het doek kon schrijven.
Ten slotte hebben ze bij mijn vrijgezellenfeestje een leeg schilderij met vakjes genomen en daar verf bij gedaan, zodat iedereen een vakje kon inschilderen met een eigen minischilderijtje.
Wijzelf hebben (redelijk standaard) alle kraamvisite met een digitale camera gefotografeerd en daar een website van gemaakt voor de kleine.
Misschien allemaal neit bijzonder origineel, maar misschien helpt het je aan ideeen.
groetjes
greet
 
Hier in Belgie is het heel normaal dat je kraamgasten allemaal iets meekrijgen, en  dat er bijv een pot geboortesuikers voor op het werk word gegeven. De geboortesuikers kan je verpakken in wat je maar wilt, je kan hier kant en klare dingen kopen maar je kan ook heel goed zelf aan de slag. In de papierwinkel (bijv AVA) kan je doosjes in allerlei kleuren en maten en vormen kopen, ook tulle zakjes enzo, en daar kan je vanalles mee doen. Strikje erom, labeltje eraan, versiering erop, stickertjes, op schrijven, .... Ze hebben er ook houten speentjes, mini-knuffeltjes, leuke magneetjes voor op de koelkast,  noem maar op! Je fantasie gaat lopen als je daar rond loopt!!! Ik weet alleen niet of ze ook in NL een AVA hebben... Zover ik weet niet maar dat moet je maar eens nakijken.
 
hoi,

ik vindt het idee met de kaartje erg leuk, en mischien kun je dan ook een foto van de betreffende gast met jullie ukkie maken en erbij doen, lijkt me een erg leuk idee...

Wij hadden een taart met   ons trouwenwaarvan iedereen een klein stukje kon nemen, erg leuk er zat een chocolade in. maar je kunt ook voor baby's speciaal krijgen met een bruidssuiker erin erg leuk

gr brenda
 
Ha Daisy,

Mijn moeder had laatst een kraamfeestje bijgewoont, en kreeg een opgerolde luier met een chocolaatje erin...
Misschien heb je er iets aan.
Succes met creatief denken.
Groetjes J (dec forum)
 
Terug
Bovenaan