Leuke ideeen?

A

Anoniem

Guest
Over 2,5 mnd wordt Julia  1 jaar!Ik wil net als elke moeder(denk ik) er een groot feest van maken!Niet te groot want het moet wel leuk blijven natuurlijk!Maarrrr Julia is eerste kerstdag jarig....dus ik wil wel een beetje iets met kerst en verjaardag vermengen.Ik ben al op zoek naar een kerstboom van balonnen enz.Maar ik wil ook weer niet teveel kerst met der verjaardag, wij doen er toch nooit veel aan...Maar goed, er is er inmiddels al één jarig geweest en er zullen binnekort nog wel meer volgen.Dus wie heeft er leuke ideeen?Er zijn nog meer mama's met een kerstkindje, dus hoe doen jullie dat?Nou ik ben heel benieuwd...Alle tips zijn welkom!!

xxx

Hoihoi!

Je zou eens even moeten neuzen op het Zomer 2006-forum. Daar hebben ze de afgelopen periode allemaal de 1e birthdays gevierd. Ik heb wel een paar leuke ideetjes gezien, zoals:
- een slinger met "NAAM KINDJE 1 jaar"(zie website hetleveniseenfeestje punt nl)
- een t-shirtje met grappige opdruk/tekst (heb je allerlei websites van)
- een grote taart natuurlijk; kun je ook vaak bestellen met een bepaald thema, fotoprint of tekst. Veel ouders hebben de "traditie" dat de jarige een eigen klein taartje krijgt om lekker mee te kliederen. Leuk voor de foto's!

Ga je ook uitnodigingen maken? Ik kwam ergens een uitnodiging tegen waarbij de mama een stuk of 4 foto's bij elkaar had gezet van het afgelopen jaar; je zag het kindje dus groeien van baby naar 1-jarige. Zag er lief uit!

Afijn, ideeen genoeg.
Veel plezier!
Jacoline.

Hoi

Mijn zoontje is jarig op tweede kerstdag en ik weet eigenlijk ook nog niet goed wat ik ermee moet.
Aangezien mijn moeder ,en broertje met gezin en rest van fam  in Tilburg wonen, mijn vader in Papendrecht en ik en de fam van mijn vriend in Enschede is het een beetje lastig.
Lekker uit elkaar dus.
En natuurlijk willen ze wel op zijn eerste verjaardag komen. En dan is het ook nog kerst jakkie.
Ik zoek ook een passende oplossing.
Denk dat ik ze maar hier uitnodig en het ritme (slapen) enzo van mijn zoontje aanhoud en op de tijden dat hij wakker is zijn verjaardag vier en er maar een gourmet avondje aan vast plak als hij in zijn bedje ligt.
Maar ik zet alleen een kerstboom en verder versier ik het gewoon voor een verjaardag wil er ook niet echt voor hem een kerstdag van maken.
Tractatie voor KDV doe ik wel in kerstsfeer denk ik.
Zo lang verhaal maar wel een dilemma.

groetjes Judith

Hier nog een moeder met een jarig zoontje op eerste kerstdag. En mijn man is een paar dagen ervoor jarig... We willen het dus misschien maar gaan combineren en wie weet net voor de kerst, daar merkt Martijn toch nog niks van!
En een kerstboom? Ik weet niet of ik dit jaar zo'n grote neerzet, Martijn trekt zich overal aan op en ik zie de ballen al door de lucht vliegen!
Je hebt ook van die schattige kleine boompjes voor op tafel, ik denk dat het dit jaar zoiets gaat worden. Verder een beetje lampjes en slingers als hij jarig is!

Terug
Bovenaan