leuke ideen,kinderfeestje

mijn zoontje word over 3 weken 5 jaar en die wil graag een feestje geven,
hebben jullie misschien nog leuke ideen? en hoeveel kinderen zullen we vragen? 3,4?
tips van harte welkom
 
Kinderen van die leeftijd zijn nog heerlijk blij met (bijna) alles wat je verzint.
- koekhappen
- stempelen met aardappels
- ezeltje prik
- schminken
- speurtocht

Succes!
 
Hoi!

Heb je inmiddels al leuke ideeen? Mijn zoontje wordt in juli 5 en ik zit met hetzelfde dillema. Hoeveel kindjes, welke dagdeel en hoelang, welke spelletjes, binnen of buiten, extra volwassene zou fijn zijn.

Nou ja laat je weten wat het geworden is, misschien kan ik daar weer wat mee.
Heel veel succes!

Groetjes,
mama2004
 
hoi,

nou ik ben er denk ik over uit hoor.
ik vier het de woensdagmiddag na zijn   verjaardag.
dan neem ik gelijk de kids mee uit school.
hij mag van mij 4 kinderen uitnodigen en incl hemzelf is dat 5,dus dat vind ik wel genoeg.
uit school poffertjes eten ofzo, dan kadootjes en die bijv. eerst nog verstoppen.

daarna spelletjes bij   ons thuis,we wonen op boerderij (akkerbouw) dus ruimte genoeg.
-stoelendans
-spijkerpoepen
`blik gooien( en dan ipv blik lege flessen)
-ballon aan voet vastmaken en dan kapot trappen
-tikkertje (buiten als t weer het toelaat)
-paar spullen op tafel leggen en 1 weg halen kijken welk voorwerp weg is.

dit zijn een aantal spellen die ik met ze wil doen en ik zie wel wat ervan komt.

na die tijd gaan we nog ff wat drinken met wat lekkers en dan breng ik ze om een uur of 16.00/16.30 weer naar huis.

dat is lang zat voor kids van 4,5 jaar.
ik denk er wel over om te vragen of een vriendin wil komen helpen, met ze 2en doe je het toch makkelijker dan alleen.

groetjes!
 
Een leuk idee is om het met een bepaald thema te doen.
Bijvoorbeeld indianen of piraten.
Je kunt dan alle spelletjes doen met dat thema en ze allemaal een indianentooi of piratenmuts geven en eventueel schminken. Succes verzekerd.
Nog meer thema's:
Robin Hood
Kermis
Circus

Een eenvoudige speurtocht met opdrachtjes binnen het gekozen thema is ook heel leuk. Doe dit wel onder begeleiding!!
Voorbeeld van een opdracht: maak een indianendansje.

Laat je fantasie maar gaan.

Veel plezier!!!
 
Hoi,

Bij mij wordt het ook een woensdagmiddag tot een uurtje of 16.00/16.30, waarna ik ze thuis breng. We hebben er ook 4 uitgenodigd. Hopen dat ze allemaal kunnen anders wordt het wel een erg klein feestje. Mijn zoontje kan er zelf niemand meer bij verzinnen zegt hij, maar dat komt wel in orde mocht er iemand afzeggen.

Bij binnenkomst lekker lunchen, worden waarschijnlijk ook pofffertjes!
Daarna cadeautjes?! Dan de spelletjes, waar ik nog steeds niet helemaal uit ben.

Onze tuin is niet zo heel groot, maar recht daarachter is een heel voetbalveld.
Ik heb alleen geen zin om 20 andere kindjes, die natuurlijk ook vrij zijn op woensdagmiddag, erbij te hebben,hihi!

Mijn moeder komt me helpen, dat is al wel heel fijn!

Het lijkt of ik heel erg op tijd ben, maar we vieren het in juni ivm de vakantie.
Grote kans dat er dan veel weg zijn,vandaar.

Maareh nog meer spelletjestips zijn welkom!

Groetjes,
mama2004


 
Het kookfeestje van mijn dochter was heel geslaagd.
Eerst ballonnen lekgeprikt ,in elke ballon zit een naam,deze mag dan zijn kadootje geven.Daarna keukenschorten (pannanlappen kan natuurlijk ook)versiert met textielstiften.Toen hebben ze pizza's gemaakt.Alles kun je van tevoren klaarzetten,schaaltjes paprika ,champigons,geraspte kaas enz..Het deeg had ik al in zessen verdeeld en uitgerold.Toen dit op twee bakplaten de oven in ging,hebben ze appelflappen gemaakt,hiervoor kun je ook alles van tevoren klaarzetten.Pizza's klaar,lekker opeten en appelflappen in de oven.Succes verzekerd!
 
Terug
Bovenaan