Leuke manier om peetouders te vragen?

Hi allemaal,

Wij zijn niet gelovig maar vinden het we leuk om peetouders te vragen, we noemen ze dan suikeroom en suikertante. Een erebaantje maar ook met het idee dat ons meisje straks bij hen terecht kan.
Toen ik zwanger was van ons zoontje hebben we mn zwager en mn zusje gevraagd dmv een diner met gedicht en allemaal blauwe accessoires en nu willen we mn schoonzusje en zwager vragen, ook op een originele manier.

Iemand een idee? Zo ja let me know!

Wij hebben de peettante gevraagd dmv een kaartje met gedicht:

Ook al ben ik nog zo klein en kun je me nog niet zien,
Zou je over 9 maanden mijn peettante willen zijn misschien?

x uk

Wij hebben ook een suikeroom en suikertante gevraagd, zowel bij mijn zoon als straks bij onze uk.
wij hebben ze gewoon gevraagd, niets speciaals van gemaakt. Bij onze zoon is mijn zus en een broer van mijn man de gelukkigen. we hebben het toen wel op hun verjaardag gevraagd.
Nu hebben we een andere broer en de zus van mijn man gevraagd.
mijn man is katholiek, dus iedereen daar in de familie heeft een peetoom en tante. omdat ik niet gelovig ben en onze kinderen niet gedoopt gaan worden, hebben we het zo opgelost door een suikeroom en tante te benoemen, zodat onze kindjes toch ook iemand speciaal hebben.

Zou zo gau niet weten wat origineel is. Een echo fotoootje ofzo, met een gedichtje?

:) wist helemaal niet dat en peetoom en peettante op die manier gevraagd werden. Bij ons is het niet gebruikelijk, maar wel leuk om te.lezen hoe dat gaat!

Ik geen tips dus, maar gedichtje is wel erg leuk!

Terug
Bovenaan