Leuke nachten...

Hallo allemaal,

Wij hebben een geweldige dochter van drieënhalf. Echt, een lief kind die alles doet om te helpen en je blij te maken.
Echter, sinds een tweetal maanden wordt ze snachts op de meest onmogelijke tijdstippen wakker. Ze klimt niet uit bed, maar huilt telkens hartverscheurend achter mama. De enige manier waarop ze uiteindelijk weer rustig wordt, is als mama samen met haar slaapt. Ik moet er geen tekeningetje bij maken dat dit allesbehalve bevorderlijk is voor mijn eigen nachtrust...

Af en toe proberen we haar te laten huilen, maar eerlijk, het is gemakkelijker om toch maar toe te geven. Zeker nu het zomerseizoen is, is voor ons (vooral voor papa) de drukste periode van het jaar. Zodus kruip ik meestal met onze mini in de logeerkamer zodat papa deftig kan slapen...

Uiteraard slaap ik liever samen met papa (ononderbroken) in ons eigen bedje.
Iemand die dit ook al meegemaakt heeft?
Tips & tricks?

Alle adviezen zijn welkom!

Groetjes
 
Hoi,

Wat lastig zeg! Ik probeer mijn zoontje uit te leggen dat ik best even bij hem wil liggen (lekker krap in een peuterbedje haha). Maar dat iedereen in zijn eigen bedje slaapt. Dus als hij weer rustig is. Zeg ik: slaaplekker, hou van jou. En ga ik in mijn eigen bed liggen.

Misschien heb je er iets aan...

Sterkte!
 
Hier ook een tijdje gehad. Ik heb onze zoon toen toch even laten huilen.. later heeft hij ook wel eens bij ons gelegen maar toen ik hoogzwanger was was dit echt niet meer te doen. We hebben een slaapwekker gekocht. Aapje blauw: iedereen slaapt in zijn eigen bed, het is nacht. Aapje geel: je mag uit bed, nog even bij papa en mama liggen of we gaan samen naar beneden.
Misschien is dat een idee? Succes!
 
Terug
Bovenaan