Leuke "voorleesboekjes" (9 mnd)

<p>Hallo!</p><p>Ik ben op zoek naar leuke "voorleesboeken" voor mijn zoontje. Hij is bijna 9 maanden, dus vandaar beetje tussen aanhalingstekens aangezien hij nu nog niet zal begrijpen wat ik precies voorlees. Over een paar maanden zal dat echter steeds meer komen, ik ben dus op zoek naar boekjes die nu al leuk zijn (om plaatjes te kijken of te voelen ofzo), maar ook boekentips voor als hij ietsje ouder is zijn zeker welkom!</p>

mijn dochter vindt boeken sowieso geweldig, maar de boekjes met geluid zijn helemaal favoriet. Geloof dat de meeste bij kruidvat vandaan komen, bijvoorbeeld dieren boekje met geluid van leeuw, kikker en zeehond. 

Ja de geluidenboekjes zijn hier ook een hit! Bij Kruidvat hebben ze die regelmatig. Ik heb er ook een van de Lidl. Je komt ze overal tegen ? 
Wat hier trouwens ook echt een topper is, is het grote flapjesboek van Dikkie Dik. Een boek met iets van 50 flapjes geloof ik. Inmiddels (m’n zoontje is nu 15 maanden) weet hij wat er achter welk flapje zit. Vooral die herkenning is echt een feest. Zo’n zelfde boek heb ik nu ook gekregen van Kikker, maar die moeten we nog gaan lezen. 
Verder vind ik vooral de boekjes met kartonnen bladzijden handig, die ‘leest’ hij namelijk ook zelf. Er worden nu hele verhalen gebrabbeld bij de boekjes ? 
Veel plezier! 

Met 9 maanden inderdaad boekjes met dieren en geluiden. Voor iets later vind ik een zoekboek of een flapjesboek heel leuk! En mn dochter ook. Elke keer ontdekt ze meer in het zoekboek.  Ik heb het grote zoekboek van de Kruidvat. 
Verder houd ik van alle boeken van  Eric Carle (rupsje nooit genoeg). Hij heeft boeken met veel herhaling, dat vindt mijn dochter heel leuk. Ik merk dat zij zijn boeken het meest uit de kast pakt. 

Zoals hierboven ook genoems:
- boeken met dieren / boerderij 
- boeken met stevige flapjes
- boeken met geluidjes
- liedjesboekjes (vraagt wel een hoop gezang van jouw kant) van Mies van Hout (zit ook een cd bij) 
- boeken met voorwerpen die je in huis ook tegenkomt. Is herkenbaar en leuk
- boeken waar je dingen kunt voelen

Bedankt allemaal! Ik ga eens wat flapjesboeken en geluidboekjes zoeken. Hij heeft net een kaart met een (geweldig lelijk) muziekje van opa en oma gekregen, vindt ie ook fantastisch, dus geluidboekjes zullen inderdaad een hit worden denk ik dan haha.

Ik merk dat ons zoontje vooral gek is op dingen die hij herkent uit de echte wereld! Diertjes, bloemen, voorwerpen uit huis/tuin, ... Zeker als hij ze pas nog gezien heeft, wordt hij helemaal enthousiast als we iets in een boekje terugzien! Hij is inmiddels zo'n 14 maanden, Dat is natuurlijk al wel wat ouder, maar dit is al wel een tijdje aan de gang. De tip van de kartonnen bladzijden is ook echt wel goud waard, trouwens! Niks zo leuk als zelf bladeren, maar dat is met gewone bladzijde toch wel heel snel slecht voor je boekjes... :p

Terug
Bovenaan