Leuke thuis speeltips?

Heeft iemand leuke ideeen om thuis met de kidste doen?
We kleien veel, kleuren, puzzelen, bouwen ect.
Maar dat is allemaal leuk voor een paar minuten.
Ik heb het idee dat ze een beetje uitgekeken is op haar dingen, dus ik dacht misschien hebben de andere mams nog andere dingen die ze thuis kunnen doen.

Ik zeg extra thuis want ben 33 wk zwanger en 5 minuten lopen kan ik al bijna niet meer omdat ik dan echt misselijk boven de wagen hang.
Ik probeer namelijk wel altijd met haar s ochtends een wandeling te maken of zo maar dat wordt steeds moeilijker.
En de ruk van s ochtends naar haar middag slaap is anders heel lang...

Hoe ziet jullie ochtend programma eruit?

Vaak ben ik 's ochtends een uur met alex buiten en gaat hij daarna met zijn eigen speelgoed aan de slag. Mocht hij vervelend worden dan heb ik altijd nog wel een kwartiertje zandkasteel opgenomen staan ;)

Laat ze af en toe even lekker vervelen, is goed voor de fantasie!

Herkenbaar!
Warren heeft ook wel eens dagen dat werkelijk ieder speeltje/boekje /spelletje maar een minuut leuk is.
En met een tweede op komst (vandaag 39 weken!) ken ik het gevoel dat je nogal huisgebonden begint te worden.

Gelukkig gaat fietsen uitstekend, dus als het even lekker weer is (lees: droog) en meneertje is even in een 'destructieve bui' dan gaan we lekker een eind fietsen. Hij is helemaal lyrisch van vrachtwagens en cementauto's dus fiets ik soms naar een industrieterrein aan de rand van de stad en gaan we vrachtauto's kijken.
En na een uurtje uitwaaien zijn zowel zoon als moeder vaak een stuk blijer :)

En binnen, tja, ik negeer ook vaak zijn 'verveel' gedrag, ik ben het een met Meonly dat ze zich zo af en toe ook best eens mogen vervelen. Ik wil voorkomen dat ik nu al aan de lopende band hun vertier moet verzinnen. Dit is soms echt even doorbijten, maar meestal gaat Warren dan uiteindelijk naast zijn kar met kartonboekjes zitten en zitten lezen en tegen zijn boekjes aan kletsen. Ze moeten toch ook leren zelf een beetje rust te creëren.

En meestal is hij na zo'n rustmoment ook veel geconcentreerder als we gaan kleuren/Duplo-en etc.

En ook hier het laatste redmiddel: Met Warren op schoot een peuterfilmpje (Winnie the Pooh is hier populair) kijken. Maar ik moet zeggen dat die momenten tot nu toe op 1 hand te tellen zijn.
Bij ons staat de tv sowieso nooit aan, muv het journaal, maar dan ligt Warren al te tukken.

Sterkte!
Evje

Verveling is idd goed voor de fantasie. Stan verzint meestal wel iets om te doen (rennen, duplo, gek doen op de bank etc.) Maar ook hij heeft van die momenten dat ie de aandacht op komt eisen (mede bedankt voor mijn schoonouders die hem de hele godsganselijke dag zijn aandacht geven en precies doen wat meneer wil).

Maar daar is helaas nou eenmaal niks aan te veranderen. Hij weet precies hoever hij bij wie kan gaan, en maakt daar dan ook gebruik van.

Tja tips heb ik niet echt, bij erge verveling zet ik ook een fimpje op vooral als ik zelf ook uitgeput ben (makkelijk he, maja dat word je vanzelf tijdens tweede zwangerschap denk ik).

Ben zelf nog aan het begin van tweede zwangerschap en valt eigenlijk dus best nog wel allemaal mee. Ben alleen heel moe en constant misselijk waardoor een filpmje naturlijk makkelijk word.

Ik denk dat je ff een paar weken door moet bijten, want als je zo op het laatste loopt heb je toch ook wel je rust nodig!

Liefs

Hey,

Eerst gaan wij eten, en de hond uitlaten.

Daarna ga ik ga meestal 's ochtends boodschappen doen. Dus naar het dorp fietsen, en haar daar zo veel mogelijk zelf laten lopen. Dan eindig ik in de supermarkt, waar ze, als ze moe is, in het karretje kan.

Doordat ze etalages mooi vind, zijn we al snel zo'n 1.5 uur onderweg.

Dan ben ik meestal zo rond 11 uur thuis en mag ze zelf spelen tot etenstijd.

's middags ga ik dan iets met haar doen: naar de speeltuin, naar de kinderboerderij, samen de hond uitlaten waarbij ze zelf wandeld ('s ochtends loop ik een groot stuk met de hond, en moet ze in de wagen) of knutselen. Stickers plakken op een tekening is hier favoriet! Als we dan eerst kleuren, zo'n 5 minuten, dan samen de kleurtjes opruimen, weer 5 min, dan stickers pakken en plakken, weer 5 min, dan alles opruimen en tekening op deur plakken, dan zijn we al snel zo'n 20 minuten verder.

Liefs,

T

Hoi,

Julia kan zich gelukkig goed zelf vermaken. Vooral als ik bezig ben met het huishouden ofzo. Maar...als ik op de bank wil zitten met een boek, dan wil mevrouw vermaakt worden. En dan is de ochtend tot het middag slaapje erg lang.
Ik ben ook weer zwanger, en vooral 's ochtends misselijk. Dus de tv is hier wel eens aan...Ik ben er eigenlijk geen voorstander van. Maar het is wel even een lekker rustmomentje zo halverwege de ochtend. Dit is vooral als we de hele ochtend binnen zitten.
Maar ik probeer 's ochtends altijd iets te doen. Even naar oma, boodschappen doen , naar de kinderboerderij of ergens bij een vriendin koffiedrinken.
Dan lunchen en dan slaapt ze gemiddeld 2 uur.
Ik ben het er ook mee eens dat zich vervelen niet slecht hoeft te zijn. Soms ga ik dan juist met een boek op de bank zitten, na een tijdje jengelen gaat ze gewoon spelen.

Liefs

Terug
Bovenaan