Leuke uitspraken....

Ik heb 2 zoons van 6 (bijna 7 jr) en van 8 jaar.
Deze hebben soms van die leuke uitspraken, dus dacht schrijf er eens eentje op....

Mijn zoons krijgen sinds een half jaar zakgeld.
Nu hebben ze moeite met hun geld uitgeven, want dan houden ze zo weinig over in hun portemonee vinden ze. Op zich wel goed, want ze zien nu wat de waarde van geld is en dat alles best duur is.

Mijn zoon van 6 jaar zat op de achterbank van de auto en vroeg:
-Mama, mag je zelf geld maken?
-Nee, zeiden we, voor geld moet je werken en je baas geeft je daar dan geld voor.
-Maar wie maakt dan precies het geld?
-Ehmm, de overheid (weet ook niet precies wie het geld precies maakt). Geld wordt gedrukt of geslagen door mensen en die geven het dan weer aan de bank. (Zo ongeveer)
Was het een tijdje stil op de achterbank, hij dacht na over het feit dat hij toch echt geen geld zelf maken kon/mocht en dat hij nu toch zijn eigen geld moest gaan uitgeven als hij speelgoed wilde kopen.
Diepe zucht.....
-GOD kreeg alles GRATIS!

Ha ha ha, je snapt wel dat ik in een deuk lag natuurlijk.
Zo'n ventje die daar zo diep over na zit te denken en zo gelovig zijn wij ook niet. We geloven wel, maar gaan niet naar de kerk ofzo.

Nog meer mensen met leuke uitspraken van hun kids?

Groetjes Renata.
-
 
Leuke uitspraken????? Dan kan ik de hele dag wel blijven schrijven haha ik lig hier vaak in een deuk ff 1 van vandaag de dochter riep pappa maar die was even naar de schuur gelopen dus ik zei papa hoort jou niet want hij is buiten zegt dochter(na een minuut lange zucht)ik had t tegen pappa dan moet jij stil zijn
Pardon!!!! dat moet nog 4 worden best wel grote mond waar ik eigenlijk op had moeten reageren maar ik stikte bijna van het lachen
 
Haha! Das inderdaad grappig...

Die laatste is herkenbaar. Mijn zoontje van net 4 zei vorige week tegen mij: Mama, jij moet je kwebbel houden! Heel brutaal ook, maar ook erg grappig.

Wat ik nog leuker vond was laatst toen ik een bos bloemen had gekregen. Ik was ze schuin aan het afsnijden boven de wasbak. Mijn zoon kwam van de wc af en wilde erbij om z'n handen te wassen. Toen zij hij: "Mama, die bloemen zijn echt fantastisch maar ik moet nu echt even mijn handen wassen!" Nou jaaaa.......
 
Terug
Bovenaan