leuke zussen

Hallo allemaal,

Ik heb veel zussen en ik ben al 4 keer tante. Maar mij zussen zijn vaak zo tactloos.
Hier wordt ik soms echt gek van. Zo van moet je nog niet eens aan kinderen beginnen, dadelijk lukt het niet en je bent al 28. Nu heb ik 2 zussen die graag een 2e kindje willen.
Ik wil het eigenlijk helemaal niet weten. Ze moeten het maar vertellen als ze zwanger zijn. Nu zijn al mijn zussen ook snel zwanger geworden, dus ze kunnen het ook niet voor stellen dat niet altijd vanzelf gaat. Ze weten niet dat ik ook zwanger wil worden en dat het niet lukt. Hoe gaan jullie met die mensen om die zo tacties zijn.

Groetjes,

Ilse

Hoi,
Vertel het! Eerlijk gezegd had ik twee jaar geleden ook niet verwacht dat het zo moeizaam zou gaan en dat ik uiteindelijk zelfs met IVF te maken zou krijgen. Ik dacht dat ik zo zwanger zou zijn. Voor mijn gevoel kan je het dus niemand kwalijk nemen dat ze zo denken en doen. Om het te veranderen zal je het ze dus moeten vertellen zodat ze rekening met jou gevoelens kunnen houden. Het zijn je zussen! Het is ook voor hun niet vanzelfsprekend dat de tweede net zo makkelijk gaat als de eerste. Heel veel succes. groetjes Noortje

Ook ik heb daar maar 1 tip voor....Vertellen!!!!!!!!! Het taboe eraf en gewoon zeggen. Je zult zien dat ze erg veel begrip tonen. Ik heb ook een heel mooi filmpje wat ze aan vrienden en familie kunt laten zien wat op onze vrienden heel veel indruk heeft gemaakt. Echt, ze hebben geen idee en beseffen ook niet wat ze zeggen. Waarschijnlijk schrikken ze erg als ze erachter komen hoe het bij jou zit.
Als je het filmpje wil dan hoor ik het wel.

gr.Inge

Terug
Bovenaan