leven in je buik

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik wilde nu eigenlijk wel eens weten vanaf wanneer jullie leven in je buik voelde.
Ben nu 16 wkn zwanger.
Wat ik ook graag zou willen weten of jullie een pret echo henbben gehad en met hoeveel weken je dat het beste kan laten doen.

Alvast bedankt

Nathalie  

hoi hoi! ik voelde het bij 19 weken. Je kan het al eerder voelen maar ook pas rond je 22e week of later zelfs. Verschilt echt per persoon. Mijn vriend kon m voelen toen ik 23 weken was.
Je kan een pretecho laten bij 17 weken. Eigenlijk gewoon wanneer jij wil. Ik liet er bij 22 1 maken, en bij week 28 nog 1.
Ik heb als eerst een termijnecho gekregen en de 20 weken echo.
Ohja en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap nog!!
Liefs diana (25,1)

Hoi Nathalie
zo rond deze tijd kun je al wat bewegingen waar nemen.
de een is wat vroeger als de andere.bij mij duurde het allemaal wat langer.
af en toe heb je   van die plopjes in je buik...
en dat wordt naar mate je zwangerschap vordert sterker.
ik ben nu   27 weken en heb iedere dag   flinke bewegingen
en wat betreft je pret echo tegenwoordig doen ze bij 20 weken een screening maar dat moet je zelf willen hoor!
dan kijken ze alles na van de orgaantjes enzo.

maar de screening kan volgens mij tussen de 18 en 22 weken
en de pretecho kan volgens mij vanaf 18 weken maar tot hoelang weet ik niet.
ik heb het niet gedaan dus sorry!
succes met de zwangerschap

Arjanne 27 wk

Hoi. Bij mijn eerste voelde ik pas leven toen ik 22 weken was of zo, maar toen lag de placenta ook voor. Bij mijn tweede begon het al met 17 weken, en die voel ik sindsdien iedere dag...
Ik heb zelf een 3d/4d pretecho laten maken en mij vertelde ze dat dat tussen de 24 en 27 weken de beste tijd is omdat het kindje dan niet meer zo mager is zeg maar..
En het is ook idd heel mooi geworden!
Gr. Anne-Marie
(28+6 zw)

Hi!
Ik was 20 weken zwanger toen ik voor het eerst wat voelde.
Ik heb geen pretecho laten maken. Ik was bang dat dan de verassing eraf was omdat je dan al zoveel ziet. Het schijnt het beste tussen ongeveer 20 en 23 weken te kunnen plaats vinden, omdat het kindje dan nog goed op het beeldscherm past. Daarna zie je stukjes ervan want is het kindje al te groot. Dat is ook de periode dat je een screeningsecho krijg. Die heb ik wel gehad. Groetjes!

Hoi hoi,

Zelf voelde ik de kleine vanaf een week of 16 dus nu inmiddels al 10 weken. Toen ik de 20 weken echo kreeg bleek dat mijn placenta aan de achterkant ligt waardoor je het kindje veel eerder in de zwangerschap voelt en veel vaker volgens de Vk. Wij laten over 3 weken een 4d echo maken vindt dat trouwens ook leuk voor later en ik kan weer ff naar de kleine kijken.

Fijne zwangerschap nog.

Gr Fruit Girl 25 wk en 5dgn

Terug
Bovenaan