Dag mama's
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe jullie dagen er met een dreumes of peutertje uitzien.
De mijne ongeveer zo:
8.00uur -wakker + papfles
10.00uur -2 boterhammetjes met smeerkaas of smeerworst, jam of stroop
en bekertje sap.
13.00uur -slapen tot 14.30-15.00uur.
daarna koek met sap.
16.00uur -wat vers fruit
18.00uur -warme maaltijd+toetje (zuivel)
20.00uur -flesje melk 180ml, tandenpoetsen en bedritueel (zonder moeite)
20.30uur -slapen tot volgende morgen 8.00uur
Maar soms slaapt hij maar een half uurtje s'middags. Dan ben ik nog zo stil geweest in huis en was hij die ochtend heel vroeg op dus echt helemaal toe aan zijn middagdut en dan hoor ik hem 30 min later al weer kletsen!
Hoe gaan jullie hier mee om? Laten jullie je kindje dan toch nog een hele tijd in het bedje, voor de rust? Of pakken jullie hem er uit?
Verder was ik nieuwsgierig wat voor bezigheden buiten de deur jullie ondernemen met je kindje. Toen mijn zoontje net 6 maanden was zijn we met hem gaan zwemmen.
Dit vond hij heerlijk!
Na de verhuizing naar nieuwe stad heb ik niet zoveel meer ondernomen (ff heel druk geweest allemaal) Maar nu wil ik dat wel weer gaan doen.
Wat vinden jullie peuters leuk?
Zwemmen, wandelen, boodschappen doen, kinderboerderij, thuis liedjes zingen, enz enz???
Ben op zoek naar leuke ideeën om met mijn kleine Pippijn te doen!
We krijgen vandaag ook een poesje. We merkten bij anderen dat zijn reactie op dieren heel leuk is. En zodoende... ben benieuwd!
Ook zijn we aan het denken over hoe we sinterklaas gaan vieren.
Ik denk dat ik een leuk boek met c.d. aanschaf om in de stemming te komen met hem. Want echt veel ervan snappen doen ze toch nog niet! En ja het intertoys boek is alweer binnen. Heb er wat in geneuzeld maar was toch niet van plan al dat kleurig plastic speelgoed in mn huiskamer uit te stallen!
Wat geven jullie je kleintje met sinterklaas?
Zo genoeg vragen voor een rubriek!
Lief mama van Pip
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe jullie dagen er met een dreumes of peutertje uitzien.
De mijne ongeveer zo:
8.00uur -wakker + papfles
10.00uur -2 boterhammetjes met smeerkaas of smeerworst, jam of stroop
en bekertje sap.
13.00uur -slapen tot 14.30-15.00uur.
daarna koek met sap.
16.00uur -wat vers fruit
18.00uur -warme maaltijd+toetje (zuivel)
20.00uur -flesje melk 180ml, tandenpoetsen en bedritueel (zonder moeite)
20.30uur -slapen tot volgende morgen 8.00uur
Maar soms slaapt hij maar een half uurtje s'middags. Dan ben ik nog zo stil geweest in huis en was hij die ochtend heel vroeg op dus echt helemaal toe aan zijn middagdut en dan hoor ik hem 30 min later al weer kletsen!
Hoe gaan jullie hier mee om? Laten jullie je kindje dan toch nog een hele tijd in het bedje, voor de rust? Of pakken jullie hem er uit?
Verder was ik nieuwsgierig wat voor bezigheden buiten de deur jullie ondernemen met je kindje. Toen mijn zoontje net 6 maanden was zijn we met hem gaan zwemmen.
Dit vond hij heerlijk!
Na de verhuizing naar nieuwe stad heb ik niet zoveel meer ondernomen (ff heel druk geweest allemaal) Maar nu wil ik dat wel weer gaan doen.
Wat vinden jullie peuters leuk?
Zwemmen, wandelen, boodschappen doen, kinderboerderij, thuis liedjes zingen, enz enz???
Ben op zoek naar leuke ideeën om met mijn kleine Pippijn te doen!
We krijgen vandaag ook een poesje. We merkten bij anderen dat zijn reactie op dieren heel leuk is. En zodoende... ben benieuwd!
Ook zijn we aan het denken over hoe we sinterklaas gaan vieren.
Ik denk dat ik een leuk boek met c.d. aanschaf om in de stemming te komen met hem. Want echt veel ervan snappen doen ze toch nog niet! En ja het intertoys boek is alweer binnen. Heb er wat in geneuzeld maar was toch niet van plan al dat kleurig plastic speelgoed in mn huiskamer uit te stallen!
Wat geven jullie je kleintje met sinterklaas?
Zo genoeg vragen voor een rubriek!
Lief mama van Pip