Leven voelen en contact met je buikbaby?

Hallo allemaal!

Ik ben Maaike, 26 jaar  en momenteel 21.5 week zwanger van onze eerste hummel. Afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad! Helemaal super! Alles zit erop en eraan en werkt goed. Heb er wel 3 kwartier gelegen aangezien hummel diep in mijn bekken lag met het hoofdje. Allerlei capriolen moeten uithalen om het anders te laten liggen. Was best grappig en uiteindelijk koos hummel eieren voor zijn geld en draaide zich om en was het hoofdje goed te zien.

Als hummel met een handje of voetje duwt voel ik dat super goed en duw ik zachtjes terug. Sinds enige tijd krijg ik reactie terug en en duwt hummel op de zelfde plaats terug. Dit kan wel 3 keer over en weer gaan. Nu zat ik van het weekend op de bank met de laptop op mijn schoot. Hummel duwt en duw terug. Weer duwt hummel, maar ik duwde niet terug, zat email te lezen. Ik krijg me toch een duw van binnenuit! Zo van joe hoe!! effe terug duwen!! Tenminste daar leek het op. Was helemaal verbaasd en moest enorm lachen. Ik duw weer terug en wederom duwt hummel dit maal gewoon weer terug.

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt, of is het puur toeval dat dit gebeurd. En heb je echt contact dan met je kind als het op de zelfde plaats weer terug duwt??

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben.

Groetjes Maaike

Hoi Maaike,
Volgens mij kan dat heel goed hoor. Bij de  1 wat vroeger als bij de ander dat wel. Maar goed de 1 voelt het kindje ook eerder dan de ander.
Ik ben nu 21 weken zwanger en ik voel het ook al heel goed. Echt zo'n contact wat jij nu verteld heb ik nog niet maar ik ga het zeker proberen ;)
Ik heb wel dat als ik mijn benen verkeerd neerleg volgens de uk dan :) dan krijg ik een trap zo van heey hallo ga eens normaal zitten ik wil ook wat ruimte :D

Groetjes Macka

Hoi.

Ik probeer dit ook en soms lukt het wat.
Vorige week ging ik op mijn buik liggen en kreeg gelijk 4 schoppen. Oke, dacht ik dan maar omdraaien.
Echt heerlijk als ik mijn kindje voel bewegen. Ik vind dat toch een heel intiem gevoel . Niemand om je heen heeft het dan in de gaten . Ik kan daar echt van genieten.

Groetjes Minke 20 + 4

Hoi,

Het is zeker mogelijk om zo contact met je kleintje te krijgen!

Je kunt op die manier heerlijk met de kleine hummel "spelen".

Meestal gaat het enkele keren over en weer om vervolgens nergens meer op te reageren..

Ik deed dit altijd graag als ik in bad lag, lekker aangenaam water en als je dan doodstil lag was het water ook helemaal vlak. Als ik dan tegen mijn buik drukte (die een beetje boven het water uit stak), en later onder zijn voetje oid, dan schopte de kleine meestal terug. Je zag dan mooi het schopje in het water.. Dus door het schopje zag je van die kringen in het water verschijnen, heel gaaf! Beetje lastig uit te leggen..

Ook enkel je hand op je buik leggen daar waar ergens je kindje hoort te zitten werkt,.. Ze voelen een beetje het warmte verschil, en overdag zien ze ook licht en donker. Voor hun een reden om juist die plek van dichtbij te bekijken en je te laten voelen dat ze er zijn..

Dus lekker van genieten, dat doet je kleine immers dan ook!

Esmé mv Kay

(20,2 wk zwanger)

Terug
Bovenaan