leven voelen, hoe en wanneer

Hallo allemaal,

misschien een stomme vraag maar vanaf wanneer kun je leven gaan voelen, en vooral hoe herken je dit in je eerste zwangerschap. Ik kan niet wachten tot ik die kleine ga voelen.
Ik vind het ook geweldig om een beetje op mijn buik te duwen en dan op sommige plekken te voelen dat het harder is. Zo kwam ik vanochtend tot de ontdekking dat ik rechts nu veel meer hard van dan gisteren, onderaan de buik was het minder geworden. Mijn moeder zegt dat ik de baby zelf nog niet kan voelen maar wat voel ik anders??

Ik heb mij trouwens opgegeven bij de vroedvrouwenschool, dit is niet p invloed van mijn bezoeken aan de gyn. dus eigenlijk gewoon wat extra controles en andere leren ervan, misschien een leuke tip voor andere.

groetjes nancy
 
he nancy,

het is eigenlijk heel verschillend wanneer je leven gaat voelen. Bij mij voelde ik de kleine voor t eerst toen ik 21 weken zwanger was. Het voelde een beetje als geborrel in mn buik. Eerst denk je dat het je darmen zijn(dacht ik wel nl) maar als het met een bepaalde regelmaat terug komt en sterker wordt, ga je het ook herkennen als je kind. Nu (inmiddels 32 weken) is het echt schoppen en duwen en mn hele b uik gaat heen en weer. Een geweldig gevoel, maar kan ook vermoeiend zijn.

heel veel succes in je zwangerschap en geniet er lekker van.

groetjes Linda
 
Hoi

Ik voelde mijn dochter al met 15 weken. Was heel erg vroeg. Ik voelde een zacht gekriebel.

Ik ben nu zwanger van de tweede en ben heel benieuwd wanneer ik die voor het eerst ga voelen.

Groetjes Ria
 
Ik voelde ons kindje (de eerste) voor het eerst rond de 16 weken. Vanaf 17 weken voelde ik het elke dag en steeds duidelijker. Het eerste wat ik voelde leek nog het meest alsof er luchtbelletjes in mijn buik plopten. Daarna voelde het alsof er zachte duwtjes tegen de binnenkant van mijn buik werden gegeven. Nu (ben inmiddels ruim 21 wkn) voel ik het de hele dag trappelen. Het is nu ook aan de buitenkant van mijn buik te voelen.  

Als je slank gebouwd  bent en de placenta ligt aan de achterkant (zoals bij mij)  voel je het eerder. Daarnaast is het ene kind nou eenmaal beweeglijker dan de ander (die van  ons is volgens de echoscopiste en de verloskundige  zeer beweeglijk )
 
In het begin voelde ik het alleen als ik 's avonds rustig op de bank zat of in bed lag. Probeer je 's avonds in bed helemaal te ontspannen en concentreer je op je buik, misschien voel je dan al wat. Je zult het vanzelf gaan herkennen.

groetjes,
Simone
 

Hey hallo!

Ik voelde de baby voor het eerst met 18 weken en 1 dag, van mijn moeder had ik het advies gekregen om een beetje  voorzichtig  met de buik heen en weer te schudden en dan maar afwachten! eigenlijk d8 ik dat het niet zou werken en net toen ik het op wou geven voelde ik een soort trillink maar ja het kunnen je darmen zijn dus verder niet nagedacht. 2 dagen later lag ik s`middags even rustig op bed en ja hoor, kleine plopjes! vanaf dat moment voelde ik het altijd als ik s`avonds in bed lag, nu ben ik 22 weken en 2 dagen zwanger en voel het ook overdag, het zijn nu al echte schopjes, mijn vriend voelt het nu sinds 2 weken ( hij heeft het 2x gevoeld) en je kan nu ook al mijn buik zien bewegen als het schopjes geeft! erg leuk!
ik hoop dat je ook gauw wat gaat voelen is echt een machtig gevoel!

liefs sarah
 
Hoi Nancy,

Ik ben nu 23 weken en  6 dagen zwanger van mijn 1ste kindje. Ik heb hem/haar voor het eerst gevoeld met 19 weken, maar had op dat moment nog geen besef. Het voelde als luchtbelletjes die tegen de buikwand kapot knapten. Ik sprak toevallig met iemand hierover en zij vertelde mij dat dit dus de 1ste schopjes waren. Nu voel ik de kleine iedere dag. Overdag op mijn werk weinig, maar als ik thuis op de bank of in bed lig, begint de kleine druk te bewegen en schoppen. Mijn man heeft vorige week de kleine voor het eerst voelen schoppen.

Succes verder!! Monique
 
Terug
Bovenaan