Leven voelen

Hallo,

Ik maak me een beetje zorgen. Ik voel sinds enkele weken de baby bewegen. Alleen niet de hele dag door. En ook nog niet zo sterk. Soms voel ik een keer een dag geen beweging. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen voelde ik met 21 weken beweging. Alleen had ik het idee dat ik toen vaker per dag beweging voelde. Placenta lag toen voor. Nu ook weer. Vorige week echo gehad. Alles zag er goed uit. Moet ik me zorgen maken?
Ik ben nu 23+2 weken
 
Volgens mij moet je vanaf week 26 minimaal 15 bewegingen per dag voelen, verdeeld over 3 momenten (dus de baby is dan 3x wakker). 
Tussen de 24 en 28 weken zou je het wel regelmatig kunnen voelen bewegen, maar het hoeft nog niet elke dag. Als ik druk ben, denk ik soms ook dat de baby minder heeft bewogen, maar zodra ik stil ga zitten, beweegt hij weer. Tijdens een harde buik bijvoorbeeld, kun je niets voelen (en ik heb die elke keer als ik opsta of beweeg). Het kan ook zijn dat dit kindje rustiger is dan je andere 2 kindjes? Die van mij schijnt veel te bewegen, het is elke keer lastig om een goede echo te maken, bijvoorbeeld. Maar als je je zorgen maakt, mag je altijd de verloskundige bellen.
 
Terug
Bovenaan