leven voelen?

Hallo meiden, even een vraagje, als je voor t eerst leven voelt moet je dat gelijk iedere dag voelen, of kan er ook een paar dagen tussen zitten?ik had t idee dat ik t heb gevoeld maar nu weet ik t niet zeker omdat ik t al een paar dagen niet meer voelde.
overigens had ik al deze vraag op t forum gesteld maar ik kreeg maar 1 reactie en was benieuwd of er meer dit ervaren hebben, want ik maak me best een beetje zorgen.
ik lees graag jullie reactie, liefs door 16wk4dg
 
Hoi.
Ik weet niet of het je eerste zwangerschap is, maar ga er maar van uit van wel.
Je bent wel erg vroeg als je het nu al voelt, wat erg leuk is natuurlijk.
Maar dan kan het zomaar zijn dat het of iets anders was ( je darmen) of dat het even duurt voor je weer wat voelt.
Wees niet bang je gaat het echt steeds beter voelen en als je tegen het einde loopt krijg je zelfs momenten dat je denkt: ja hou nou maar even op en ga eens even slapen ofzo.
Ik voelde mijn kindje pas met 21 weken voor het eerst echt duidelijk, dit ook omdat ik wat dikker ben.
Ik hoop dat alles verder goed gaat.
Groetjes Tina(41+2)
 
Hallo,

Het kan heel goed dat je je kindje al voelt. Ook ik was er zo vroeg bij. Ik ben ook in verwachting van ons eerste kindje. (22 weken)
Ik had eerst ook dat ik het zoms een paar dagen niet voelde en dan was het er in een keer weer. Nu is dat wel anders! Ik voel het zelfs bijna de hele dag door.
Toen de verloskundige vorige week naar het hartje wilde luisten trapte hij of zij 'keihard' tegen het apparaat aan. Het hartje was daardoor moeilijk te vinden. Gelukkig werd het even later rustiger en hoorde we het alsnog.

Geniet maar van je buik en het getrappel.

Gretl.
 

Hoi Doortje

Wanneer je je kindje voelt, verschilt per persoon, ik voelde de eerste plopjes met 18 weken en 1 dag zwangerschap, ik ging er van uit dat het mijn darmen zouden zijn maar de plopjes bleven, het was soms wel rustiger dan normaal.
mijn vriend voelde het een paar weken later voor het eerst, toen waren het ook al kleine schopjes, heel erg leuk!
ik ben nu 35w3d zwanger en voel mijn kindje de hele dag door, het zijn nu meer verschuivingen haha.
ik denk niet dat je je zorgen moet maken, ook mijn kindje was erg rustig soms, je voelt het vanzelf wel meer!

liefs sarah
 
Hallo,

Ik voeld mijn baby'tje voor het eerst toen ik bijna 15 weken was, voor mij ook de eerste zwangerschap! Kan dus best zo zijn dat je je kindje al voelt, geweldig toch! Bij mij zat er toen eerst ook nog wel steeds een aardig poosje tussen voor dat ik weer wat voelde, maar al snel voelde ik het bijna elke dag, toen ik een week of 18 was voelde ik het echt elke dag wel een keer. Nu ben ik bijna 34 weken en voel het de hele dag door, soms heel heftig, soms een paar kleine bewegingen.
Ik vond wel dat elke keer als ik net aan de manier van bewegen gewend was en er een soort van 'ritme' in ontdekt had, dan dacht mijn  kleine kruimel weer het kan ook anders. Nu is het sinds week30 voornamelijk draaien en af en toe krijg ik een fikse trap tegen m'n ribben. Soms is het een hele 'volksverhuizing' in mijn buik, erg grappig!

groetjes kirsten
33w6d
 
Terug
Bovenaan