Leven voelen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben nu 21 weken zwanger van de tweede en sinds 3 weken voel ik regelmatig leven.   Maar er zijn ook dagen of nachten dat ik eigenlijk niets voel of heel weinig. Dan maak ik me best wel zorgen of alles nog wel goed gaat van binnen. Herkennen jullie dit en is dit normaal? Zoals vandaag heb ik eigenlijk nog niets gevoeld. Word er erg onzeker van.Ik heb wel een bellytalk gehuurd en het hartje klopt heel mooi maar toch...
Ik hoor graag of jullie dit herkennen.

Groetjes Miranda

Hoi Miranda,
vanaf week 22 ong voelde ik mijn baby echt elke dag heel goed bewegen. Maar hou je er wel rekening mee dat je baby ook heel veel slaapt? En dan voel je hem/haar natuurlijk niet. Niet elke keer wakker maken he....

Groetjes Mickey (41 wk pfffff)

hoi miranda
je voelt je kindje idd niet elke dag.het heeft nog zoveel ruimte.bij mij was t rond de 28/30 weken dat ik t wel altijd wel voelde.nu is t weer zo groot en ingedaald dat t minder bewegingsruimte heeft en ik het soms weer een dag niet voel.ik heb wel een heel rustig kindje.geen zorgen dus.
groetjes kari

Hallo,

Ik herken je verhaal wel van mijn vorige zwangerschap. Soms voelde ik dan ook een tijdje niks en maakte ik me weer zorgen. Dan deed ik inderdaad vaak even een duwtje geven en dan voelde ik het weer. Was ik  weer gerustgesteld. Maar ik denk dat ik toen wel wat verder was. Kan ik me niet meer precies herinneren. Maar inderdaad elke keer wakker maken is ook niet echt leuk voor die kleine, had ik toen egoistisch als ik was, kennelijk niet eens aan gedacht....

Doei

Hallo Miranda,

Ik herken jou gevoel heel goed. Ik ben vandaag zelf ook 21 weken zwanger van ons 1ste kindje en voel ons kindje ook nog heel weinig hoor. Ik ben het voor het eerst gaan voelen toen ik zo'n 18à19 weken zwanger was. Althans dat denk ik dan he? Je herkent het gevoel nog niet goed. Ik voelde toen wel heel zacht af en toe een schopje li of re in mijn buik of ter hoogte van de navel. Nu  voel ik ons kindje de laatste dagen inderdaad wat minder. Als ik nu iets voel, voel ik heel lichtje schopjes onder in mijn buik ter hoogte van mijn blaas. Vraag me nu ook wel eens af of het normaal is en of alles nog goed is, maar dat blijf ik me toch wel afvragen totdat de kleine in mei gezond en wel geboren is. Het blijven toch in totaal 9 heel spannende maanden, vind ik. Maar as vrijdag krijgen we de 20wkn echo, dan zullen we het allemaal weer zien/horen. Ben ook soms wel wat ongerust hoor, maar blijf mezelf ook inpraten  dat het nog klein is en nog niet veel kracht heeft en dat het te maken heeft met hoe de kleine ligt. Misschien ligt het nu wel vaak met de rug naar mijn buik? Het gevoel zal met de weken wel sterker worden! Maak je niet te ongerust. Je zal nu dan ook wel gauw de 20wkn echo hebben of hebben gehad he? Heel veel succes verder!

Groetjes van Ilona
21 wkn

Terug
Bovenaan