leven voelen

A

Anoniem

Guest
                                                            hoi allemaal
ik heb een vraagje
ik ben nu 18 en een halve week zwanger
maar heb nog steeds geen leven
en dit is mijn vierde zwangerschap al
heb 2 gezonde kindjes ,en 1 doodgeboren kindje van 28 weken
ik zou toch nu al iets moeten voelen omdat ik al meerdere zwangerschappen heb gehad
nu zei mijn gynacoloog wel dat mn placenta aan de voorkant ligt dat je het dan niet zo snel voelt
ik maak me toch een beetje ongerust
omdat het al een keer is misgegaan met 28 weken en toen lag mn placenta ook aan de voorkant
misschien toeval maar het blijft in mn hoofd zitten en word er erg onrustig van
is er iemand die me kan helpen

Hooi,

Kan je niet aan je gyn. vragen of hij voor de zekerheid naar het kindje wilt luisteren of kijken met een echo? Als je dan ziet dat het goed gaat met je kindje, hoef je niet meer ongerust te zijn. Als het goed is dan moet men goed kunnen begrijpen dat je bang bent!
Het is natuurlijk verschrikkelijk dat je je kindje bent verloren met 28 weken...
En is eventueel het aanschaffen van een doppler niet een idee? Kan je mooi thuis naar je kindje luisteren! Sterkte, CVN

Hoi,
Wat vervelend voor je dat je je zo onzeker voelt. Maar inderdaad, als je placenta aan de voorkant ligt, dan voel je gewoon veel minder leven. Mijn eerste voelde ik heel vroeg (met een week of 16, 17) en heel duidelijk, de tweede dat duurde en duurde maar. Bleek ook de placenta aan de voorkant te liggen. Pas na de 20 weken kon ik hem een beetje voelen.
ik wens je veel sterkte, zeker na je eerdere ervaring en als je erg ongerust bent: gewoon bellen!

wat erg voor je dat je ene kindje hebt verloren. Ik snap dat je je hierdoor extra zorgen maakt en ik neem aan dat de vk dat ook zal begrijpen! Ik zou als ik jou was gewoon wat vaker op controle gaan om het hartje te horen, totdat je het zelf voelt. Dat begrijpt ze echt wel en het kost haar maar een paar minuten!

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en ik voelde pas wat bij 21 weken....

Hallo droppy,

Ik heb ook mijn placenta aan de voorkant en bij 20 weken begon ik pas iets te voelen...Dat stelde trouwens helemaal niks voor hoor. Nu ben ik 29 weken zwanger en nu pas heb ik sinds een aantal weken dat ik echt heel duidelijk voel dat het kindje schopt of draait. Maak je nog niet heel veel zorgen hoor!

hoi allemaal

bedankt voor het reageren op mijn vraag
ik sta onder begeleiding van de gynacoloog en dat is niet hetzelfde als bij de verloskundige in het ziekenhuis mag je zomaar niet komen om naar het hartje te luisteren
daar is weinig begrip voor
als ik jullie berichtjes lees doed me dat wel weer goed dat het dus echt zo lang duurt voordat je leven heb
moet dus gewoon geduld hebben en proberen die angstgevoelens te onderdrukken maar is best moeilijk
ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap en dat je ervan mag genieten
groetjes

Hoi Hooi,

Zoals CVN schreef, zou ik een doppler kopen. Als de gynaecoloog niet wil meewerken dan moet je het zelf doen. Ik vind het heel normaal dat je je ongerust maakt, zou ik ook doen. Daarom zou ik ook alles eraan doen om de ongerustheid weg te nemen.

Zelf heb ik het probleem niet. Overal staat dat je bij 20-22 weken de eerste vlinders zou kunnen voelen. (tenzij je een 2de keer zwanger bent, dan kan dat al eerder). Nou ik ben in verwachting van de 1ste en voelde vlieders bij 16 weken en nu bij 19 weken trapt hij/zij er goed op los.

Maar doe alles wat nodig is om jezelf gerust te stellen. En trek je niks aan van mensen die het allemaal overdreven vinden. Jij moet je goed voelen.

Veel succes

Jeanine

Terug
Bovenaan