Leven

Hé meiden,
Ben zo benieuwd hoe het voelt als je je kindje voor het eerst voelt bewegen! En voel je het daarna meteen heel vaak? Of bijvoorbeeld weer gerust een week niet of zo? Denk dat ik iets voelde. Beetje gekriebel en geborrel, maar nu voel ik al een paar dagen niets meer.
Groetjes, Dicky.
 
Hoe lang ben je zwanger?
Rond de 20 weken kun je iets voelen, soms eerder.
Ik voelde het zelf rond die tijd voor het eerst, net een soort borreling.
Een tijdje later werd het anders, dan voel je kleine trapjes tegen je buik.
En vanaf dan komt het elke dag terug, soms vaak en soms alleen wanneer je ligt of rustig zit.
 
Hoi Dicky!

Niet te ongerust worden hoor! Ik voelde mijn kindje al toen ik 14 weken was en daarna ook een hele poos niet meer. Nu ben ik 19 weken (en 3 dagen!) en voel ik mijn kindje elke dag.

Liefs Mariska 2

P.s. het voelt alsof er een luchtbelletje knapt in de buik, heel schattig.

 
Ik was in week 17 toen het voor het eerst herkende. Bij mij voelde het alsof er een klein balletje langs de binnenkant van je buikwand streek. Dat was erg vroeg voor een eerste zwangerschap, dus wees niet ongerust als het nog veel langer duurt. Gemiddeld wordt gezegd rond de 20 weken.

Groetjes, Michelle
 
Hoi Dicky,

ik voelde mijn zoontje rond de 14 weken voor het eerst kriebelen, eerst twijfelde ik nog wat. Op een gegeven moment waren we op de kermis en was er een luid geluid waarop ik de eerste echte (voor die periode) harde trap kreeg, toen was ik 15 weken. Hij hoorde duidelijk het geluid en vanaf dat moment voelde ik hem ook regelmatig. Kan voorkomen dat je hem dagen niet voelt, en dan ineens weer aan een stuk door. Vanaf zo'n 26 weken is ie zo groot dat je hem echt elke beweging voelt maken en met 28 weken kun je echt een lijfje langs zien glijden en voetjes vastpakken... Mijn zoontje is op 6 januari geboren maar ik weet het nog allemaal precies dat ik met dezlfde soort vragen zat. Vind het dan ook hardstikke leuk om hier nog wat rond te kijken, heel veel liefs van Martine
 
Terug
Bovenaan